7 Şubat 2018 Çarşamba


Yeşilçam’ın Birbirinden Zalım On Sekiz Yakışıklı Kötüsü

   Sinemamızın bir jön kadar yakışıklı olmasına rağmen asla jön olamamış birbirinden yakışıklı kötülerine değineceğim bu haftaki yazımda kötü adamların çoğunlukla Avrupai tip olması da sosyolojik bir vaka gibi.

Cem Erman


Aşırı sevimli olabilme potansiyeline sahip bir yüzü olan Cem bey, adeta bir jokermişçesine bu baby face yüzü sinsi psikopat bir gülüşle taçlandırıp filmin kötü adamına dönüşüveriyor. Herkes onu Kemal Sunal’ın Yüz Numaralı Adam filmindeki reklam sektörünü sahtekar yüzünü gösteren zalım patron Can bey olarak tanısa da Özleyiş filmindeki takıntılı psikopat Tarık karakteriyle bu listeye zirveden girmeyi hak ediyor.

Önder Somer


Yeşilçam’ın yakışıklı kötü adamı olarak nam salan Önder Somer, tartışmasız birçok kadının çocukluk aşkı olma konusunda Tarık Akan’la kapışabilir. Ahenkle dans eden briyantinli sarı saçları ve renkli gözleriyle yurdum genç kızlarının beyaz atlı prensi olma potansiyeline sahip Önder bey, beyefendi tavırlarıyla etkisine aldığı esas kızımızı tatlı ama yalan sözleriyle kandırırdı. Sana Layık Değilim filminde Yeşilçam’ın sultanı Türkan Şoray’ı bile ağına düşürecek bir potansiyeli olduğunu söyleyip yakışıklılığının ekmeğini sağlam yediğini de bildirelim.

Muzaffer Tema


Türk Sinemasının tiyatrallıktan kurtulup sinemasal boyuta geçtiği ellilerde Ayhan Işık ve Gülistan Güzey’li Kanun Namına filminde evli kadına hallenecek kadar ırz düşmanı bir karaktere can vererek sinemanın namlı kötülerinden olacağının sinyallerini veren Muzaffer Tema, iyi bir karakter oyuncusuydu. Güçlü çene yapısı ve karakteristik yüz hatlarıyla listenin baby face olmayan yakışıklılarından olan Tema’nın, Cary Grant’a olan benzerliğiyle şansını Hollywood’da deneyip Ay’a çıkmalı bir bilimkurgu filminde astronot olmuşluğu bile vardı. Hele Zeynep Değirmencioğlu’yla oynadığı Macera Yolu filmindeki psikopat katil rolü var ki, onunla unutulmazlar arasına giriyor.

Kamran Usluer


Açık mavi gözleriyle baktığını hipnotize eden Kamran Usluer, sinemamızın en yakışıklı kötülerinden. Üstelik çokta başarılı bir karakter oyuncusu. Eşkıya filminde Keje aşkıyla arkadaşı Baran’ı satan Berfo’ya hayat vererek zaten listemize yıldızlı pekiyi ile girmeye hak kazansa da Düğün ve Alın Yazısı filmindeki performansı da vay zalım dedirtecek cinsten.

Hüseyin Peyda


Mezarımı Taştan Oyun filmiyle sinemamıza damgasını vuran Hüseyin Peyda, sinemamızın nevi şahsına münhasır kötülerindendir. Donuk mavi gözleriyle ve güçlü çene yapısıyla dikkat çeken kötü adamımız Peyda, tam bir sinema aşığı. Oyunculuğunun yanında senaristlik, yönetmenlik ve yapımcılık da yapan Hüseyin bey, yetmişlerde Cüneyt abimize seksenlerde ise arabeskçi tayfaya özellikle de Ferdi’ye çok çektirmişti.

Hüseyin Baradan


Son dönem sosyal medyada Stalin’in gençliğine aşırı benzemesiyle dikkat çeken Hüseyin Baradan, Yeşilçam’ımızın yakışıklı kötülerinden. Filmlerde izlerken en fazla eli yüzü düzgün klasmanında sanılmasının sebebi mimiklerine dizgin vurmamasından ve çoğunlukla pespaye kıyafetlerle görülmesinden kaynaklanıyor. Suzan Avcı’yla kötülük ekürisi olan Hüseyin bey, üstteki resminden de anlaşılacağı üzere gayet yakışıklı ve fotojenik.   

Ekrem Gökkaya


Genellikle yan rollerde çoğunlukla da mafya üyesi olarak hatırlanan Ekrem Gökkaya, üstteki sakal bıyık formunun en yakıştığı isimlerden. Kült filmimiz Şeytan’da içine şeytan giren minik yavrucak Gül’ün güzel annesine yürüyen Ekrem karakteriyle sabi sübyanı sinir edip Erol Taş kahkahaları atacak kadar aşmış bir zalımdı. Natuk Baytan dönemi Kemal Sunal filmlerinde de kendine yer edinmeyi başaran Ekrem bey, Sahte Kabadayı filminde Muhtar tarafından Baba’yı öldürsün diye tutulan kiralık katile de can vermişti.

Kuzey Vargın


Sinemamızın ele avuca sığmayan yakışıklı kötüsü Kuzey Vargın sinemaya başladığı ilk yıllarda yakışıklılığının hatırına jön olsa da yetmişlerde esaslı kötülerden olmuş. Jön olduğu dönemde bile haşin ve gaddarlığıyla dikkat çeken Vargın, Salih Güney’le oynadığı Yasak Sokaklar filminde kızlar parasız erkeğe bakmıyor diye suça bulaşıyor. Çalıntı para ve arabayla tavladığı güzel genç kıza (Devlet Devrim) kötü davranıyor hatta ölümüne neden oluyor. Başkarakter olduğu Şehvetin Esiriyiz filminde ise o kadar haşin ve asabi bir genç ki, sevgilisi Ajda’ya yemek masasında bağırıp, kızın kolunu koparacakmış gibi çekiştiriyor. Bir de Filiz Akın’la oynadığı Seni Sevmek Kaderim filmi var ki aman Allah’ım dedirtecek cinsten. Sinema tarihimizin en tehlikeli friendzone’sine can verdiği filmde cinayet üzerine cinayet işliyor.

Kenan Pars


Sinemanın beyaz saçlı yakışıklısı Kenan Pars her daim kötü olmayı başarıyordu. İki sevgilinin arasına girmek olsun, kızını fakir gence vermemek olsun her türlü Yeşilçam katakullisinin altına gönül rahatlığıyla imzasını atan bir zalımdı. Hele hele Cüneyt abimizin epik filmleri Kara Murat, Battal Gazi, Malkoçoğlu serilerinde canlandırdığı psikopat Bizans İmparatoru rolü var ki unutmak ne mümkün?

İstemi Betil


Yeni neslin aklına Laz Ziya karakteriyle kazınsa da başarılı bir tiyatrocu olan İstemi Betil, Yeşilçam’ın en zalım kötülerindendi. İran filmi Gheisar’dan uyarlama olan Alın Yazısı ve Tanrı Misafiri filmlerindeki sadist kötü karakterleriyle listeye girmeye hak kazandı. Gençken yakışıklı tanımına uyan ve kesinlikle farklı bir tipi olan İstemi Betil, adeta kötü adam olmak için doğmuş gibi. Üstte bahsettiğim iki filmde toplasan on dakika görünmesine rağmen kötülüğüyle akılda kalmayı başarıyor. Özellikle Tanrı Misafiri filminde babalar günü kutlanmayacak babalardan olduğunu ispatlamış durumda.

Nihat Ziyalan


Uzun, ahenkle dans eden siyah saçları ve favorisiyle Yeşilçam’ın aranan kötülerinden olan Nihat Ziyalan sinemamıza Hülya Koçyiğit’in belalısı olarak imzasını atmıştır. Beraber rol aldıkları her filmde itinayla Hülya’ya yürüyen hatta koşan Nihat bey, asla Hülya’dan yüz bulamazdı. Aslında yakışıklı ve endamlı bir adam olan Nihat beyin, Hülya’ya ulaşmasındaki tek engel filmde bi adet yakışıklılık abidesi Ediz Hun olması değildi elbet. Her daim gözlerini ele geçirmişçesine gözbebeklerine yerleşen sinsi bakışları ve tekinsiz gülüşü üstüne bir de kadına 404 gibi yapışması Hülya’yı irite etmesin de ne yapsın?

Turgut Özatay


Kemal Sunal’lı Natuk Baytan filmlerinin aranan kötüsü Turgut Özatay’ı seksenlerdeki dalavereci köy ağası, iflah olmaz tefeci ya da mafya babası rolleriyle hatırlasak da altmışlarda bildiğin yakışıklı hatta bayağı bayağı yakışıklı adammış. Ama kötü adamlık gömleğini en başından beri giymeyi de ihmal etmemiş. Özellikle Belgin Doruk’la oynadığı Aşk ve Kin filmindeki hastalıklı koca karakteriyle kötülüğün zirvesi olmuş durumda.

Cevdet Arıkan


Hain Suphi karakteriyle hatırlanan yakışıklı oyuncunun sinema ömrü neden bu kadar yan rolde kaldı ya da kısa oldu anlaşılmıyor. Tosun Paşa filminde Müjde Ar’ın favorisi olacak kadar yakışıklı olan Cevdet bey, neden figüranlıktan öteye geçememiş anlamak mümkün değil. Aile Şerefi’nde Oktay’ın züppe arkadaşlarından birini canlandırıp Zeynep’in kaçırılmasına yardım ediyordu. Neşeli Günler’de ise iki kardeşi aynı anda idare eden manikürcü Mehtap’ın ağır abi sevgisiydi ve kızın gerçek yüzünü öğrenince pastanede sevgilisini tokatlamaktan çekinmeyecek kadar ayıydı.

Nuri Alço


Sinemaya girdiği ilk dönem baby faceliğinin zirvesinde olan ve delikanlı bir karaktere can veren Nuri Alço’ya ne olmuş da seksenlerin Emrah serilerinde Emrah’ın annesine göz koyan amcasına dönüşmüş anlamak mümkün değil.  Kadınların içkisine, gazozuna ilaç atmayı hobi edinen Nuri beyin geçmişten günümüze geçirdiği tek değişim bıyık bırakması. Acaba sorun bıraktığı sarı bıyıklarında mı? Yahu resmen kolejin yakışıklı çocuğu görünümündeki adam ülkenin bir numaralı ırz düşmanı ekolüne dönüşmüş, kadınları gazozdan korkutan oluşum olmuş. Bu nasıl mümkün olmuş yahu?

Eray Özbal


Joaquin Phoenix gibi adam seksenlerin en kötülerinden olmayı başarmış. Arabeskçilerin sinemaya adım attığı bol acıklı, yanık filmlerin çekildiği dönemlerde pişmiş kelle sırıtışı ve sinsi bakışlarıyla kadınların nefret ettiği figürlerin başında gelen Eray Özbal, Nuri Alço ve Tecavüzcü Coşkun’la beraber sinemamızın en itici üçlüsüydü. Kadınlarda Oya Aydoğan erkeklerde Ferdi Tayfur’a çok çektiren Eray bey, özellikle Zavallılar filminde Oya’nın temizliğe gittiği zengin evin, yılışık oğlu rolüyle akıllara kazınmıştı. Evli barklı kadını ayartabilmek için maymunun önüne kuruyemiş atar gibi Oya ablanın önüne altın kolye, bilezik neyim atıyordu.

Selçuk Özer


Yüzünden sinsilik akan, yılan gözlü kötü ekolünün Cem Erman ve Eray Özbal’la beraber üçüncü halkası olan Selçuk Özer özellikle seksen dönemindeki ırz düşmanı rolleriyle hatırlanıyor. Serpil Çakmaklı ve Sevtap Parman’a çok çektiren hatta sürüm sürüm süründüren Selçuk beyin sinsi de olsa yakışıklı olduğu bir gerçek.

Faruk Peker


Subhanallah kardeş ibretlik denecek cinsten bir kötü olan Faruk Peker, Yeşilçam’ın en kötü yakışıklılarından. Genellikle ırz düşmanı, namussuz karakterlerine can veren Peker, aradan geçen uzun yıllara rağmen hala birçok kadına korku salacak kadar akıllara kazınmış bir kötü. İffet filmindeki ırz düşmanı Cemil karakterini herkes bilse de Afrodit’le oynadığı İlişki filmindeki intikam sahnesiyle ne cins bir hasta olduğunu tüm sinemaseverlere kanıtlıyor. Issız bir adaya götürdüğü Afrodit’i anadan üryan suya salan Faruk, o nasıl bir zalımlıktır? Kadını rezil edeyim diye elini kolunu bağlamışsın ya suya düşüp boğulsa? İntikam diye katil olacak hırsından zalım.

Salih Güney


Sinemamızın tartışmasız en yakışıklılarından olan Salih Güney, kötülük konusunda da uzman bir isimdi. Zira sinemamızın ilk Behlül’üydü o. Bihter’e yaptıkları, Nihal’e yaptıklarını geçtim onu yetiştiren amcasına yaptığı nankörlükle kedileri bile nankörlük klasmanında geride bırakmıştı. Bir de Funda filmindeki iki sevgiliyi ayırmaya çalışan Süha karakteri var ki, o da ayrı ibretlik.  

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder