Yeşilçam’ın
Böylesine Kız Vermeyin Diye Halkımızı Uyardığı Karısına Dünya Evini Dar Etmiş
İbretlik Koca Modelleri
Kimisi aldattı, kimisi el kaldırdı, kimisi
öldürmeye çalıştı, kimisi intikam hırsıyla karısını canından bezdirdi. Hepsi birbirinden
zalım Yeşilçam kocalarından oluşan listemi bir kamu spotu, bir insanlık vazifesi
olarak okuyucularıma armağan ediyorum. Böylelerini görünce dötün dötün olay
yerinden uzaklaşın, görmezden gelin, çok zorda kalırsanız ölü taklidi yapın.
Aldatma / Tehdit/ Öldürmeye
çalışma (Suçlular Aramızda/Ekrem Bora)
Babası kaçakçılıkla zengin olmuş, sonradan görme Mümtaz, asalet
meraklısıdır. Karısı Demet’i sevmez, onunla muhtemel fakir olsa da eski
İstanbul ailelerinden olduğu için evlenmiştir. Demet asil olduğu için onunla
cemiyet hayatında hava atmanın keyfini süren Mümtaz, karısını tanınmış ama asil
olmayan Nükhet’le, Nükhet’i de sekreteriyle aldatmaktadır. Hayatındaki kadınları
dönüşümlü olarak aldatan Mümtaz için hayatta para ve asalet hariç hiçbir şeyin
önemi yoktur. Kendisi gibi paragöz sevgilisi Nükhet’in bu ihanetler umurunda
değildir ama karısı Demet, aldatıldığını öğrenince boşanmak ister. Mümtaz için
Demet’in anlamı asalet olduğu için, asil karısından boşanmaktansa kadını
öldürmeyi seçer. Hastalıklı ve psikopat koca modelinin en iyi örneklerindendi
Mümtaz.
Şerefsizlik/Arsızlık/Utanmazlık (Dönüş/Kadir İnanır)
İbrahim hakkında diğer yazılarımda o kadar fazla konuştum ki,
kendisi tez yazdıracak cinsten bir karakterdi. Almanya’ya işçi olarak giden,
sonra da kendini bi halt sanıp, memlekette bıraktığı karısını beğenmeyen,
çocuğunun yüzüne bakmayan, bir insanlık müsveddesi. Daha kötüsü bu memleket
İbrahim’in gerçek versiyonlarını zamanında o kadar çok gördü ki, belki de
sinema tarihimizin en gerçekçi karakteri olması bu yüzden. Bu filmde Kadir
İnanır, oyunculuğunun ilk yıllarında olmasına rağmen başarısıyla göz doldurmuş. İbrahim
karakteriyle her türlü küfre layık bir koca modelini çok iyi canlandırmıştı.
Kıskançlık/ Tuzak kurma (Aşk ve Kin Turgut Özatay)
Zihni tanınmış bir oyun yazarıdır. Oyuncu Cahide ile evlenen
Zihni, Cahide’nin yaptığı bir kaza sonucu evliliklerinin ilk saatlerinde
kötürüm kalır. Psikolojisi bozulan Zihni, sigara ve alkol bağımlılığı yüzünden
ölümcül bir hastalığa yakalanır. Zihni’nin erkek kardeşi ve kardeşinin karısı
Nevin, Zihni’nin mirasına konmak için Cahide ve Zihni’yi ayırmaya çalışır.
Cahide ise Zihni’yi sevmemesine rağmen ölmek üzere olan kocasını terk ederse arkasından
konuşurlar diye Zihni’den ayrılmak istemez. Oysa Zihni’nin karısı için
psikopatça planları vardır. Özellikle de Cahide’nin eski sevgilisi doktor
Kadri, yurtdışından dönüp Cahide’ye tekrar yakınlaşmışken. Kocası Zihni’nin
hastalıklı aşkı Cahide’yi az daha idama götürüyordu. Zihni o derece tehlikeli
bir Yeşilçam kocasıydı işte. Model olarak sinsi ve ruh hastası koca modeline
giriyordu.
Karaktersizlik / Şahsiyetsizlik (Tatlı Dillim/Tarık Akan)
Tıp eğitimi almasına rağmen doktorluk yapmak yerine partiden
partiye koşan çapkın Ferit, takımının önemli basketçilerindendir. Tüm takımın
çapkınlığından bıkan koçları, takımı karı kızdan uzak bir yere antrenmana
götürür. Bir kaza sonucu Ferit, köyün güzel öğretmeni Emine ile tanışır ve kıza
kafayı takan Ferit, Emine’nin peşinden koşar. Fakat Emine ile evlenince işler
değişir. Şehir hayatına alışan Ferit, köyde yapamaz, takımın final maçı için
koçun ricasıyla birkaç günlüğüne Emine’yi bırakıp şehre giden Ferit, takımın
kutlamaları vs. derken Emine’yi unutur. Okullar tatil olunca kocasının peşinden
gidip, onun evli olduğunu bile unutup, eski hayatına döndüğünü gören Emine, boşanmak ister. Boşanmak için gittiği avukat Ferit’in babası çıkınca, Emine’ye
Ferit’ten intikam fırsatı doğar. Hayırsız ve utanmaz koca modeli olan Ferit’e
filmi dar etmişti Emine. E yumuşak atın çiftesi sert olurmuş.
Aldatma /Ölüme sebebiyet verme (İlk Aşk/Muzaffer Tema)
Listenin en hırtlarından olan bu koca cinsi evli ve çocuklu
olduğunu unutup her gece pavyonlarda sürtmektedir. Hatta dansözlük yapan bir
dostu bile vardır. Gecenin bi vakti bizi evde yalnız mı bırakacaksın diye, kendisine çıkışan karısına "Hayatımı mı çürüteyim?" diye cevap verme aymazlığında
bulunması da cabası. Evliliğin ömür çürütme olduğunu düşünüyorsan ne halt
yemeye evlendin? Kadın haklı, gecenin bi vakti o çocuk hastalansa 60’lar
şartlarında kadın başına nasıl doktora götürecek kadın çocuğunuzu? Hayır madem
bu kadar rahatsızsın evlenmekten git, boşan! Tartışma sırasında karını
merdivenden düşürüp öldürdün, çocuğunun da psikolojisini bozdun. Bi de
utanmadan bu kadar olayın üzerine dostunla evlendin! Sen tam bir boynu altında
kalasıca koca modeliydin.
Aldatma /Çocuğunun ölümüne neden olma (Kırık Hayatlar/ Cüneyt
Arkın)
Cüneyt Arkın’ın canlandırdığı Ömer karakteri örnek ötesi bir
kocayken cemiyet hayatının seksisi Gülşen’le tanışınca yoldan çıkıyordu.
Karısının şüphelenmesi üzerinde üzerindeki kokunun eter olduğunu iddia etmesi
bile onun ne derece acemi bir çapkın olduğunun kanıtı. Belgin Doruk’un
“Herhalde kadınlar artık eter de sürmeye başladılar!” diyerek verdiği efsanevi
ayarla akıllara kazınan Kırık Hayatlar, bir vicdan azabı dramı aslında. Şöyle
ki, ikilinin kızı hastalanır ve Ömer, sevgilisiyle vakit geçirdiği için kızının
yanında olamaz. Kız ölünce, zaten hassas bir kadın olan Perihan, kocasını bu
ölümden sorumlu tutar. Kızının ölümünden dolayı Ömer de vicdan azabı
çekmektedir, üstüne uğruna ailesini feda ettiği Gülşen’in karakteri bozuk
çıkmasıyla iyice depresyona girer. Filmin sonunda intihara bile teşebbüs
eden Ömer, listenin en ne diyeceğimi bilemiyorum vallahi modeli kocasıydı. Hani
listedeki karakterlerin alayı yontulmamış odun, atanamamış öküz, part time
hırttı da Ömer resmen kader kurbanıydı. Nebahat Çehre faktöründen dolayı sana
fazla laf etmiyorum Ömer, sen zaten yeterince çektin.
Psikolojisini bozma/ Yanlış anlama /Köpeğini öldürme (Şehirdeki
Yabancı/Reha Yurdakul)
Gönül ve Aydın birbirine aşık iki gençtir. Aydın okumak için
İngiltere’ye gidince babasını kaybeden Gönül, babası yaşındaki Selami ile
evlenir. Selami’nin gıcık annesi ve ruh hastası oğlundan çok çeken Gönül,
arkasını arayacak kimsesi olmadığı için kaynanası tarafından sürekli
aşağılanır. Maddi sıkıntılardan dolayı Selami ile evlenen Gönül, evliliğinde
resmen kabir azabı yaşar. Aydın’la aralarında çıkan dedikodu yüzünden
karısından şüphelenen Selami, en son kadının köpeğini bile öldürür. Gönül’ün
hamileliğinden bile şüphelenip kadını zorla İstanbul’a götürür. Gönül ne kadar
yemin ederse etsin, çocuğunun babasının Selami olduğuna Selami’yi ikna edemez.
İşte bunlar hep yaşına başına bakmadan genç kadınla evlenen yaşlı adam
psikolojisi. Yahu Selami! Hadi karını kaybettin, anladık. Çocuğuna ana olsun
diye bir kadınla evlenmek derdindesin, ona da tamam. O zaman niye kırkını
geçmene rağmen gidip liseyi yeni bitirmiş on sekizlik kızla evleniyorsun? O kız
zaten kendisi ergenlikten çıkamamış! Nasıl senin çocuğuna analık etsin? Hem
sübyancı hem odun koca modeli! Hepsini geçtim, kendi halindeki köpekten ne
istedin zalım?
Kuma getirmeyi alışkanlık haline getirme/ Torunu yaşında
kızlarla evlenme (Haremde 4 Kadın/ Sami Ayanoğlu)
O zamanın şartlarında Sami Paşa’nın birden fazla kadınla
evlenmesine laf edemeyiz. Tarih, dönemin şartlarına göre eleştirilebilir. Burada
benim anlamadığım, bu adam ellisinde var ve yaşı kendine en yakın karısı bile
otuzunun başında. Diğer ikisi zaten yirmilik, en son evlenmeye çalıştığı kız da
öyle. Üstelik o kız uzaktan akrabası! Hiç mi etik açıdan bunu sorun etmiyor? Üç
karısına siz benim işlerime yetişemiyorsun diye laf sokuşturuyor. Üçünüz bir
olup bana bir çocuk yapamadınız diye kadınları horluyor. Abi hiç mi ulan acaba
demiyorsun? Kadınların birinde kusur olur, ikisinde kusur olur da üçü de mi
kusurlu ki sana çocuk veremiyor? Hiç acaba sorun bende olmasın diye mi
düşünmedin? Hayır anlamadın ki, dönemin şartlarında kısırlık bir kadın
hastalığı diye mi biliniyor da Sami bey amca üç karısına bana çocuk veremediniz
diye şarlıyor? Sen tam bir Allah’ın belasını verdiği koca modeliydin Sami!
Kuzeniyle aldatma/ Kör etme / Öldürmeye çalışma (Affetmeyen
Kadın/Fikret Hakan)
Hülya babasının ilaç fabrikasında çalışan bir mühendistir.
Kemal ise Hülya’ya delicesine aşıktır, ama onu kardeşi gibi gören Hülya’nın
gözü fabrikalarında çalışan Fikret’ten başkasını görmez. Fikret’se hayalini
kurduğu zengin hayata Hülya sayesinde kavuşmak istemektedir. Hülya’nın
babasının gözü bu hırslı genci hiç tutmaz ve kızının Fikret’le evlenmesine izin
vermez. Kızının evlenmekte diretmesi üzerine vasiyetine damadının şirkette
yönetim hakkı olmadığını, sadece Hülya’nın sakatlanması gibi bir durumda
Fikret’in şirketi idare hakkı olduğu maddesini ekletir. Bunun üzerine Fikret,
baban bana hakaret ediyor diye Hülya’ya bağırıp, kızı tersler. Hülya da ulan
bunun derdi ne diyeceğine saf gibi kocasına hak verir. Bu arada Fikret, Hülya’nın
güzel kuzeni Leyla’yla da ilişki yaşamaya başlar. Fakat bir süre sonra olayın
ciddiyetini anlayan Leyla, vicdan azabı yaşamaya başlayınca ayrılmak ister.
Özellikle de Fikret’in parmağı olan bir kaza sonucu Hülya kör olunca Leyla'nın vicdan
azabı dayanılmaz bir hal alır. Fikret’se adeta şeytanın sağ kolu gibi kör
karısını bir kaza süsü vererek öldürüp, mirasına sahip olmaya çalışır. Bu durum
Leyla’nın iyice psikolojisini bozar, Fikret’se karısını öldürsün diye mafyayla
anlaşır. Hırslı ve görmemiş bir koca modeli olan Fikret tam bir lanet olasıca
pislikti.
Yanlış anlama/ Çocuğunu dilencilere verme (Ayşecik’le Ömercik/
Metin Serezli)
Ay bu adam resmen hırttı yahu. Bir de okumuş, doktor olmuş ama
anlayış sıfır. Ama bunun sülalesi bozuktu, yelloz kardeşi evli olmasına
bakmadan başka bir adamla kırıştırıyordu. Adamla mektuplaşmak için de utanmadan
yengesinin adını kullanıyordu. Kendi kocası bilmesin, diye böyle bir yolu
seçmiş haspam. Ulan insan biraz düşünür! Ya ağabeyim görse, yengem ne yapar
diye düşünür. Ama bunlarda sülalecek anlayış yok. Ağabeyi de karısının sözlerine
kulak asmadı, sen beni nasıl aldatırsın diye, kadını hırpaladı. Olaya şahit olan
kalp hastası kayınvalideye oldu olan, kadın kalp krizinden gitti. Hadi hepsini
geçtim de sen ne vicdansız bir adamsın yahu? Yasak aşkınızın meyvesi diye küçücük
çocuğa kinlenip, karısından intikam almak için çocuğu eve giren hırsıza
veriyor. Eğitim cehalet alır eşeklik baki kalır modeli bir kocaydın vallahi.
Bir de filmin sonunda yaşadığı acılara dayanamayan, genç yaşta saçları
beyazlayan zavallı Nevin’e her şeyi seni çılgıncasına sevdiğim için yaptım
demiyor musun vallahi ekrana girip kafa atasım geliyor. Rica ederim böyle
sevecekseniz sevmeyin! Adam karısını çocuğunu zebil etti ayol! Hani kız
kardeşine bir telgraf çekse bu kadar sorun yaşanmayacak, anan da kalpten
gitmeyecekti! Kadını da bacınla sen öldürdün zaten, kadıncağız sizi
doğuracağına taş doğuraydı keşke!
Çoluğunun çocuğunun rızkını bar kadınlarıyla yeme/ Ailesini
ortada bırakma (Vesikalı Yarim/İzzet Günay)
Yeşilçam’ın görüp görebileceği en güzel aşk hikayelerinden
birini yaşıyor Sabiha ve Halil. O kadar güzel bir senaryo yazmış ki Safa Önal,
özellikle o diyaloglar zamansız aşkın çaresizliğini haykırıyor adeta. Ama tüm
bunlar bile Halil’in çoluğunun çocuğunun rızkını pavyon köşelerinde
kontsramatrislere yedirdiği gerçeğini değiştirmiyor. Kusura bakma da jön de
olsan öküzsün Halil, karını sevmezsin anlarım da aylarca bir kadın yüzünden
kendi evlatlarından nasıl kopar bir insan? Filme Sabiha ve Halil’in gözünden
baksan bile bu ilişkinin suçlusu Sabiha’dan çok Halil. Sabiha pavyon kadını da
olsa esas kız olduğu için Halil’e karını boşa beni al demiyor. Adamın parasını
yeme derdinde de değil. Daha ilk günden buralar sana göre değil bir daha gelme
buraya diyor Halil’e. Ama Halil puşt, Halil it! Halil’in çocukları olduğunu
anlayınca, hele manav dükkanındaki Halil’in babasıyla konuşunca bu ilişkinin
olmayacağını anlayıp ayrılmak istiyor. Ama Halil, tam bir lavuk! Üzerinde
hiçbir hakkı olmamasına rağmen kadını sanki nikahlı karısıymış gibi pavyonda bıçaklıyor.
Sonra da hiç utanmadan karısına çocuklarına dönüyor. Karısı bir şey sormuyor,
çocuklar babamız geldi diye seviniyor. Sırf o kadının çaresizliği ve çocukların
baba sevinci için bile Halil, yüzüne okkalı bir tükürüğü hak eden koca modeli
olmayı hak ediyor.
Tipini beğenmeyip hakaret etme (Küçük Hanımefendi/Ayhan Işık)
Ayhan’ın ağabeyi kumarda batıp intihar eder. Ağabeyin
borçları yüzünden aileye haciz gelecektir, aile bir çare aramaktadır. Bu sırada
Belgin ise zalim üvey annesi tarafından miras meselesi yüzünden delirtilmeye
çalışılmaktadır. Belgin’in aile avukatının yüreği zavallı kızın haline
dayanamaz ve Ayhan’ın ailesinden bir yardım ister. Belgin, üvey anne zulmünden
ancak evlenirse, Ayhan’sa batmaktan ancak Belgin’in parası sayesinde
kurtulacaktır. Buraya dikkat çünkü Belgin, bu ailenin tek kurtuluşudur. Belgin
başka birisiyle de formaliteyle evlenip kurtulabilir ama Ayhan ve ailesinin
bahçelerinde aniden gömü bulmadılarsa başka bir çaresi yoktur. Buna rağmen
Ayhan’da bir hava, bir ukalalık. Üstelik Belgin’in avukatı, zavallı kızın
yaşadığı acı durumu anlatmasına rağmen. Yani Ayhan gören de kel, kör, kambur ve
bıyıklı bir kızla evlenmişsin sanır. Kızı görür görmez yüzüne karşı "Bana bu
kızı mı layık görüyorsunuz?" diye, bağırır. Zaten sinirleri hassas olan Belgin’e
hakaret edip, kızı ağlatır. Allah aşkına bir Belgin Doruk en fazla ne kadar
çirkin olabilir ki? Tamam bir Türkan Şoray, bir Hülya Koçyiğit olduğu
söylenemez de Belgin’in de bi gideri var şimdi Ayhan! Kızı ne ezikliyorsun, o
kadar kişinin içinde? Filmin sonunda Belgin, seni peşinde köpek etse de ben
kızın seni affetmesine kıl oldum. Sen resmen şekilcinin en önde flama taşıyanı
bir koca modeliydin. Hayır Allah muhafaza kadın ileride bir, iki kilo alsa bile
sen kadını çok şişkosun biraz kilo ver diye darlayıp, psikolojisini bozardın!
Kaç yıllık karısını çocuğu yaşındaki kızla aldatma (Şehvetin
Esiriyiz/Muzaffer Tema)
Abicim sen de her filminde mi kötü kocayı oynuyorsun ya?
Hepsinde de istisnasız karını aldattın. Ama bu filmdeki en efsane aldatma
biçimin herhalde. Bi kere sen hangi kafayla kızın yaşındaki kızla ilişki
yaşıyorsun yahu? Bir de işkillisin. Kendin de farkındasın bu ilişkinin kısa
ömürlü olacağından, ileride beni beğenmeyeceksin diye kıza dram yapıyorsun.
Bunun farkındasın ama sırf orta yaş bunalımında olduğun için sana ilgisi olan
genç bir kızla beraber oluyorsun. Sırf kendi egon için hem kaç yıllık eşini
üzüyorsun hem de genç bir kızın duygularıyla oynuyorsun. Bir de iş yerindeki
elemanlarının konuşmasından bunu ilk defa yapmadığın da ortada. Hani kıza
tutuldu, sevdi filan da diyemiyorum. Sen bu durumu hobi haline getirmişsin. Bir
de başından beri bu ilişkiye ihtimal vermediğin, gideceği yere kadar gitsin
mantığıyla gördüğün için, sevgilini genç bir erkekle görünce hemen ihanete uğradığını sanıp kızı terk ediyorsun. Sen tam bir orta yaş
bunalımından kel kalasıca koca modeliydin. Bir de utanmadan karına "Seni üzdüm değil mi?" diye soruyorsun. Yok canım mutluluk gözyaşı onlar!
Kaçırdığı için kimsesiz koyduğu karısını aldatma (Selvi
Boylum Al Yazmalım/Kadir İnanır)
Tüm kadın izleyicilerin Cemşit’i görünce gözünden kalp çıkma
sebebisin İlyas! Gariban bir kızcağızı kaçırdın, ihanetini öğrenince annesinin
yanına dönecek yüzü bile olmadı zavallı kızcağızın. Ben bu filmde
İlyas’ı gerçekten anlamıyorum. Asya’ya aşık, kadını deli gibi seviyor ama
ihanet ediyor. Acaba erkek milleti böyledir, sadakatsiz mesajını filan mı
vermek istiyor film? Hani listeye şöyle bir bakınca ihanet edenlerin çoğunluğu
ya karısını sevmiyor, ya beğenmiyor. Ama İlyas’ta böyle bir durum yok. Acaba
zevk için mi aldattı Asya’yı? Neyse ihanetinin bedelini ödüyor ve Asya onu terk
edip yolda Cemşit’le karşılıyor. Yıllarca Asya’yı sevse de kötü gözle bakmayan,
çocuğuna babalık yapan ve Samet’e alışan Cemşit dururken senin gibi sadakatsiz
rezili affetmeyi bir an bile aklından geçiren Asya’ya bile senin aşkını diye
küfrettiğimi biliyorum. O Cemşit resmen ideal erkek, onun gibisini bulsam her
gece şükrederim. Sen ne halt yemeye zamanında seni aldatan, çocuğun hastayken
geceyi o yılan gözlü sarışınla geçiren İlyas’a baygın baygın bakıyorsun? Mazo
musun kızım sen? O İlyas tam bir dilenemez dilenci olup sadaka bulamayasıca koca modeliydi.
Veremli karısını yanlış anlayıp ölümüne neden olma (Hıçkırık/Kartal
Tibet)
Efendim Kartal Tibet, her Yeşilçam izleyicisinin aklında
patenti kendisine ait olan o sadist kıskanma modeliyle kalmıştır. Hıçkırık
filminde de zaten verem hastası olan, öldü ölecek karısını kıskançlığıyla
erkenden öbür tarafa postalıyordu. Bi dinle be İlhami, kadını parkeye paspas
yapıp yerlerin tozunu alacak şekilde süründürdün. Sen tam bir malın önde gideni
koca modeliydin? Madem kadına bunları yapacaktın, madem en başından beri karın
ve Kenan’ın aşırı yakınlığı seni rahatsız ediyordu. Madem onun sadakatsiz
olduğunu düşünüyordun, zamanında seni sevmediğini söyleyen kadına neden ruh
hastası gibi sen de beni seviyorsun diye yapıştın? Dengesiz ve manyak adam!
Aldatıp psikolojisini bozma/Alkolik etme (Kalbimin Efendisi/Ediz
Hun)
Ay yemin ediyorum bu filmde Ediz Hun’un canlandırdığı koca
modeli tam bir kafasına karpuz düşesice koca modeliydi. Şöyle ki ilk eşi
Hülya’yı yanlış anladı ve kadının tüm yalvarmalarına rağmen zavallıyı dinleme
zahmetine bile girmeden kadını terk etti. Elinde el kadar bebekle kalakalınca
Lale ile evlenip, kadına çocuk bakıcılığı yaptırdı. Hadi bu evlilik sırf oğluna
ana bulmak için yapıldı desek niye kadından bir de çocuk yaptın? Lale sana
ilaçlı gazoz içip tecavüz mü etti? Hayır madem oğluna ana arıyorsun, git
mutaassıp bir kızla evlen! Niye böyle havalı bir kadınla evleniyorsun? Bir de
eski karının masum olduğunu öğrenince ona dönmek istiyorsun. O da evli olduğunu
bilmesine rağmen gayet gurursuzca kabul ediyor. Hadi dese ki karından boşan,
anlayacağım. Ama yok, önce fingirdeyip karıma duyuralım sonra ben boşanırım
kafasında Ediz Hun. Allah aşkına hangi kadın bu durumu kabullenir? Adam ol,
başından söyle! Eski karım masummuş, ona döneceğim de. Kadına iş seyahatine
çıkıyorum deyip, sümüklü esas kızla aşkımızın başladığı yer diye, Uludağ’a gittin. Bir de tanıdık dedikoduculara yakalanıyorsun. Lale’den önce tüm İstanbul
öğreniyor senin karına ihanet ettiğini. Sonra da karım benden boşanmıyor! Kadının yerinde olsan eline silah alıp vurmaya kalkarsın ya da Lale’nin ağzını
burnunu dağıtırsın. Kravat takmış, modern görünümlü öküz!
Aldatma/ Kıskançlıktan öldürmeye çalışma (Kanun Namına/Ayhan
Işık)
Ayhan sen de az değilsin yeminle! Önce Belgin’in tipini
beğenmeyip zavallıya hakaret ettin, şimdi de gariban Gülistan’ı bar
kadınlarıyla aldatıp, karına atılan bir iftiraya inandın. Namusumu temizleyeceğim
diye aldattığın karını öldürmeye çalışıyorsun. Bu nasıl bir aymazlık, nasıl bir
arsızlık! Sen değil misin bu kızı sevip evlenen? Sen değil misin bu kızı bar
kadınlarıyla aldatıp, bir de tersleyen? Sen ne cins bir öküzsün ki, zamanında
seni sevdiğini söyleyen karının üvey kardeşinin lafına inanıp, karım beni
aldatıyor diye silaha sarılan? Bir de karına aile dostunuz olacak ırz
düşmanının zorla saldırdığını görmene rağmen kadını vurmaya çalışıyorsun? Sen tam
bir bağrını itler ciğerini bitler yiyesice koca modeliydin!
Galatasaray’ı tercih etme (Taçsız Kral/Metin Oktay)
Şimdi Metin her ne kadar Galatasaray ve Türk
futbolseverlerinin göz bebeği olsan da görüp görülecek en kötü koca modeliydin.
Yahu karınla resmen zorla evlendin, o kızla senin aranda hiçbir uyum olmayacağı
üç metre öteden anlaşılıyordu. Üstelik evlenince kadını antrenmanlar yüzünden
yalnız bıraktın. İstanbul’da hiç çevresi olmayan kadın yalnızlıktan mala
bağladı. Ben futbolla evlenmişim diye isyan ediyor kadın ya? Oynadığın topun
yüzünü bile nikahlı karından fazla görüyorsun Metin. Madem Galatasaray’ı daha
fazla seviyorsun neden evlendin bu kızla, niye ailesinden çevresinden ayırdın?
Gavatlık/ Çocuğunun ölümüne sebep olma/ psikolojisini bozup
alkolik etme (Seninle Ölmek İstiyorum/ Cahit Irgat)
İşte gene bir sübyancı koca modeli, üstelik partisever bir
elaman olan abimiz karısını da zorla cemiyet hayatına dahil edip, parti kuşu
yapmaya çalışıyor. Bunun çevresinden bir iş adamı Türkan’a sulanıyor, kadın
durumu kocasına söylüyor ama adamda tık yok. Fakat evini yapmaya gelen avam
takımından diye vasıflandırdığı mühendisten karısını kıskanıyor. Galiba amca
karısını bir cemiyet hayatıyla paylaşmaya razı. Bu kısmı cidden anlamadım. Zenginler
asılırsa sorun yok, küçük flörtleşme cemiyetimizde yaygındır anlayışında mı
acaba? Üstelik yüzmeyi öğrensin diye zorla suya attığı oğlu bunun yüzünden
boğulup ölüyor. Karısı bunalıma girmiş, aklını kaçırmak üzere, abinin tek dediği
“Ben de üzüldüm oğlum için ama güçlü olmalıyız, hem başka çocuğumuz da olur.”
Yahu farkında değil misin kadın üzüntüden aklını oynatmak üzere, sen tam bir
Allah tepesinden bakasıca koca modeliydin. Bir de genç ve güzel olan karını
baskı altında tutmak için kadına sürekli psikolojik işkence yapıyordun. “Sen bir
hiçsin, elinde olan tek şey güzelliğin ama o bile sana ait değil. Allah vergisi!”
diye kadını elinden kaçırmamak için yıpratıyordun.
Babasının gölgesinden çıkamamak/ Çocuğunun ölümüne neden olmak
(Gelin/ Kerem Yılmazer)
O dükkan babanla senin tepene çöksün emi? Sen ne sümsük, ne
pısırık bir adamdın ya? Ailen karına bok gibi davranıyor, senden çıt yok! Anaya
ataya saygı tamam da o kadın da senin karın, bu kadar ezdirmek nedir? Çocuk hasta,
kuvvetsiz, iki de bir tıkanıyor. Abinin uyuz karısı, karına doğura doğura bi
marazlı doğurdun diye çıkışıyor. Karının tek derdi evladı olmuş, çocuğu
hastaneye götürdü diye bile onu suçluyorsun. Kadın sana beni kadın başıma
yalnız bırakma, yarın beraber gidelim çocuğun tahlillerini almaya diyor. Elinin
hamuruyla erkek işine karışma, yarın dükkanda olmam gerekiyor diyorsun. Hayır,
senin tıynetindekilere erkek denmiyor canım, hala babasının gölgesinde kalmış
oğlan çocuğu deniyor. Filmin sonunda evlat acısıyla Hülya dükkanı yaktı ya, oh
olsun dedim, ben olsam babanla seni de dükkana kilitlerdim. Evlat, torun
katilleri! Sen tam bir yüzüne tükürmeye bile değmeyecek pısırık koca
modeliydin.
Toplum baskısı yüzünden karısını öldürmeye çalışma (Bedrana/
Aytaç Arman)
Çok severek kaçırdığı karısı, yüz vermediği babası yaşında
bir adam tarafından kaçırılıp tecavüze direndiği için bıçaklanır. Kimse Bedrana’ya
sormaz, kız etime bıçağından başka bir şey değmedi dese de namusumuz kirlendi
diyen babası bile bu ölsün yoksa köyde başımız yerde dolaşır der. Adam karısının
ameliyatına girecek doktora bile bırak ölsün diye yalvarır, karısına ölmedi
diye küsüyor manyak. Kahvede kimse yüzüme bakmıyor, arkamdan gülüyor diye kıza
hayatı zehrediyor. Yahu sen değil misin bu kızı seven, benle kaç diye yalvaran?
Kız sana bu köyden gidelim diye ağlıyor, sanki köyde kimin kimsen var? Gitsene karını
da alıp, bu neyin inadı? Yaşı o kadar küçük ki Bedrana’nın filmin sonunda bile
kızı bi oyun yapalım, intihar edermiş gibi yap ki köylü senin mert kadın
olduğuna inansın diye, kandırmaya çalışıyor. Madem sahip çıkamayacaksın ne diye
rezil ediyorsun kızı? Sen tam bir tepesine taş düşesice koca modeliydin.
Karısının gözü önünde başka kadınlara bakma (Şaban Oğlu Şaban/Şener
Şen)
Hüsam, sen ne biçim bir adamdın yahu? Hem içgüveyisin, hem
sahip olduğun her şeyi karının nazır babasına borçlusun, hem de karını
aldatıyorsun! Yani yüzüne tükürülse yarabbi şükür diyecek bir koca modeliydin. Karının
gözü önünde kantocu Nigar’la fingirdiyorsun, seni Nigar’ın odasında basıyorlar,
üstelik kayınpederin de bu duruma şahit hala iftira diye ortalıkta
dolanıyorsun.
Karısına şiddet uygulama/ Eve uğramama (Kapıcılar Kıralı/Güner
Sümer)
Gerçi kadının da yediği dayaktan beyni mi akmış nedir? Özel
hayatımıza kimse karışamaz diye bas bas bağırıyor. Lan beyinsiz, adamın
dayağından apartman inliyorsa, diğerleri sizin gürültünüzü dinlemek zorunda
değil! Git o mağara ayısı kocanla insanlıktan uzak bir inde yaşa! Nuri bey, sen
de tam bir hanzoydun! Nasıl desem tam bir Fenerbahçe tribününe Galatasaray
formasıyla giresice koca modeliydin. Dayağın ne olduğunu o zaman öğrenirdin.
Aldatma/ Psikolojisini bozma/ Elini kana bulatma (Bir Kadın
Kayboldu/Ekrem Bora)
Ay bu filmi izlerken annemin Ekrem Bora’nın oynadığı
karakterle, sevgilisine ettiği bedduanın haddi hesabı yoktu. Kadın ayrı
karaktersiz, Ekrem ayrı karaktersizdi. O değil de Türkan gibi bir tanrıça bile
aldatılıyor, hem de poğaça suratlı bir kadınla. Türkan sırf bu yüzden Ekrem’i
yaralasa hakimin affetmesi gerekir. Bir de bu cinayetler silsilesinde
hafifletici sebepler ve ağır tahrik var. Türkan, kocasının sevgilisi olacak
yellozun evine gittiğinde bu haspa “Vallahi evli olduğundan haberim yoktu,
yeminle yerin dibine girdim. Bir daha onunla görüşmeyeceğim.” diye kadına
dümenden ağlayıp, ilk fırsatta Ekrem’in yanına koştu. Kayınbiraderinin uyardığı
Ekrem, vicdan yapıp bundan ayrılmaya çalıştığında sanki aralarında ahlaki bir
ilişki varmış gibi bir çocuğumuz olacak diyor. Ekrem de nasıl bir uyuzsa
kadından sözde ayrılmaya gelmiş ama ayrılık konuşmasını yatak odasında, korkunçlu beyaz donla yapıyor. Odaya dalan Türkan’ın ise duydukları karşısında
zaten bozuk olan psikolojisi iyice hoşaf olmuş. Önce sevgilisine sonra da Ekrem
ve beyaz donuna kurşun yağdırıyor. O kadar basiretsiz bir ayıydın ki Ekrem,
ölmeyi bile beceremedin. Sen tam bir keşke karın kolundan değil şeyinden
vuraydı cinsi bir koca modelisin.
Profesyonel sadakatsizlik/ Boşanmayı reddetme (Ne Olacak
Şimdi/Şener Şen)
Ne Olacak Şimdi’nin kronik aldatıcı kocası Şakir, tam bir
dişi sinek görse hallenen erkek modeliydi. Karısıyla barışmak için tuttuğu
güzel avukata sulanmak onda, karısının verdiği şansı değerlendirmek dururken
lunaparkta gördüğü çocuklu kadına sarkmak onda, karısı annesine gidince eve
kadın atmak onda. Yani madem bu derece gözü doymazsın niye kadından
boşanmıyorsun Şakir? Nafakayı dert ettiğini de sanmıyorum, maddi durumun
garsoniyer tutacak kadar iyi. Nuran seni memesiyle dövse haklı, kadın seni don
atlet, yarı çıplak bir kadınla basıyor, hala aldatmadığını iddia edecek kadar da
yüzsüzsün. Sen tam kış günü ayazda kalıp şeyi düşesice koca modeliydin.
Aldatma / Mirasına konabilmek için öldürmeye çalışma (Sana
Layık Değilim/Önder Somer)
Bu filmde Sadri abimiz, Türkan’a ilk görüşte aşık olmasına
rağmen Türkan, onun saf ve temiz duygularını anlamayıp Sadri ağabeyin sinsi
kardeşi Önder’e aşık olur. Önder’in gözüyse Türkan’ın parasındadır. Şarkıcı dostunun
patronu bunu söğüşlemek ister, ama şarkıcı dostu bunu uyarmasına rağmen Önder
mal gibi adamla iş yapmaya çalışır. Bu işi Türkan’ın parasıyla yapmak istediği
için Türkan’ı öldürmek ister, olaya kaza süsü verecektir. Ama bu kaza ile
Türkan kör kalır, Önder parası için gene Türkan’ı öldürmeye teşebbüs eder.
Sadri abimiz olmasa Türkan çoktan tahtalıköyü boylayacak ya, önce senarist
sonra da Sadri buna engel oluyor. Bu film çirkin bir erkeğin güzel bir kıza
kendini layık görmemesini konu alsa da asıl Türkan, bu saflık ve dangalaklıkla
Sadri’ye layık değildi. Önder desen her zamanki şeytani zalım işte. Tam bir
tepesine kiremit düşesice koca modeliydi.
Aldatma/ Yakalanınca da utanmadan el kaldırma/ Arsızca
barışmak isteme (Yaşam Kavgası/Can Gürzap)
İki çocuğunun anası, uğruna saçını süpürge etmiş karısını, mahallenin fingirdeğiyle aldatıp bir de kendilerine baskın veren karısını sürüyerek
eve getiren bu arsız koca modeli, uğruna yuvasını yıktığı fingirdek tarafından
boynuzlanarak ilahi adaletten nasibini alır. Fakat benim tiksindiğim
nokta hiç utanıp sıkılmadan, sanki aralarında hiçbir şey olmamış gibi
karısından af dileyip barışmak istemesi. Filmin sonu toplumsal kurallara, yani
toplumun bakış açısına göre olmuş. Fatma’nın yerinde ben olsam ancak iğdiş
olursa barışırdım. Sen tam bir kambur kalıp ömrünce karının önünde eğilesice
koca modeliydin. Bir de Can Gürzap’ın imzası olan karizmatik sesi yaşı
ilerledikten sonra mı oturmuş? Bu filmde sesi cırtlak bir liseli gibi, yani
öyle bir durum varsa ben de bu cam bardağı un ufak edecek tizlikteki sesim için
umudumu kaybetmeyeyim. O sesi ne yedin de düzelttin Can ağabey?
Kumarbazlık/Para için karısını peşkeş çekme (Derbeder/Enis
Fosforoğlu)
Enis bey, o kadar başarılısınız ki bu rolde, siz ne zaman
ekranda görünseniz sülalemdeki tüm kadınlar ekrana tükürüyordu. Ferdi’ye
yaptığını geçtim, her şeyi geçtim, zaten senin baban da senden umudu kesip
başından savmış. Sen de o lanet kayınpederinin başını yemiş, adama felç
geçirtmişsin. O zaten hak etti! Yalnız sen nasıl bir gavatsın ya? Resmen parasız
kalınca ilk aklına gelen şey karını zengin olmuş eski sevgilisine peşkeş çekmek
oluyor. Hayır, gururun yok, zaten kumarbaz adamsın. Allah muhafaza sen ileride
kızını bile satmaya çalışırsın. Yalnız ne çeşit bir salaksın ki, zamanında
hayatının kazığını attığın eski arkadaşının, karın vasıtasıyla sana para
vereceğini sanıyorsun. Sen tam bir iki gözü önüne akasıca koca modeliydin.
İntikam hırsıyla karısına hayatı zehretme/ Çocuğunu bile
elinden almaya çalışma (Herkesin Sevgilisi/Tanju Gürsü)
Metin’in sanatçı babası, moda çekimine gelen sosyetik kızı
köylü kızı sanıp, ondan ilham alarak bir şarkı yazar. Aslında ilerlemiş yaşına
rağmen sanatçı psikolojisine girip kızı yaşındaki genç kıza aşık olmuştur. Türkan ise
onun hassaslığını fark edip hayallerini yıkmak istemez, fakat bey amca ilham
perim diye onu cemiyet hayatına taktim etmek isteyince ortalık karışır. İlham perisinin
köylü kızı değil sosyetenin memnu meyve lakabını taktığı sosyetik güzel
olduğunu anlayınca alay edildiğini düşünen müzisyen ağabey kendini alkole
verir. Oğlu Metin gelip babasına olanlar unutulana kadar ülkeyi terk et diye, ısrar edince bey amca gitmeye karar verir. Bu arada Metin, Türkan’ın ilgisine
mazhar olmuş tek erkek olma özelliğini taşımaktadır. Hani bu olaylar yaşanmasa da
Metin, Türkan’ı evlenmek istediğim kız diye, babasına tanıtsa gene sağlam
skandal yaşanacak. Neyse Metin’in babasının bineceği uçak düşer ama adamcağız
içmekten uçağı kaçırır. Fakat başta oğlu olmak üzere herkes onun uçakta
olduğunu sanıp öldüğüne inanmaktadır. Metin, baba acısıyla delirir. Türkan da
Metin’e baş sağlığına gelir. Metin önce hakaret ettiği Türkan’a sonra yakın
davranır. Amacı kendisini sevdiğini bildiği Türkan’la evlenip kadının hayatını
zehretmektir. Adamdaki intikam hırsı da Oldboy’da görülecek cinsten yeminle. Neyse
Türkan’la evlenen Metin, zavallı kadına dünyayı dar eder. Saten gecelikli
Türkan sultanı seni öldürmedimse daha fazla acı çektirmek için diye yatağa
fırlatmakla başlayan işkenceler, kendisine arkadan sarılan sultanı popo
darbesiyle kanepeye fırlatmakla devam eder. Kendisi de Türkan’ı köpek gibi
sevmesine rağmen intikam hırsıyla gözü dönen Metin, listenin en kötü
kocalarından olsa da durumu listedekilerin hepsinden farklı olduğu için ben
ikilemde kaldım. Sonuçta adam sevdiği kadının babasıyla alay ettiğini düşünüyor
ve babasının ölmediğini bilmediği için acısından gözü dünyayı görmüyor.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder