Rolü İçin Değişime Uğrayarak Tanınmaz Hale Gelen 11 Yeşilçam
Oyuncusu
Yıllarca rolü için değişime uğrayıp anasının bile
tanıyamayacağı hale gelen yabancı oyunculara hayranlıkla bakıp makyözlerine
hayran kalmıştım. Acaba bizim Yeşilçam’da da rolü için değişime uğrayan
oyuncular yok mu diye merak edip araştırmaya başladım. Derin araştırmalarım
sonucu bir Charlize Theron bir Nicole Kidman değişimi bulamasam da kayda değer
bir takım değişimlerle karşılaştım. Özellikle Tamer Yiğit’in değişimi için
dönemin şartları düşünülünce bayağı emek harcandığı ortada. İşte maddi imkanlar elverdiğince rolü için değişen 11 Yeşilçam oyuncusundan oluşan listem.
Battal Gazi filmindeki akrep görünümlü hamam böcekleri
Battal Gazi filminde zalım Bizans imparatoru yakalattığı
Battal’ın elini kolunu bağlayıp baş aşağı halde akrep fıçısına sokturmuştu.
Yüzü gözü zehirli akrepler tarafından sarılan bir Battal, dönemin
izleyicilerinin tüylerini diken diken ederken günümüz izleyicilerini ise
merakta bırakmıştı. Dönemin teknolojik imkanları düşünülünce çözünürlük seviyesi
240 p’lik görüntülerde kimse zehirli akreplerin gerçek yüzünü göremiyordu. Tabi
devir değişti, teknoloji gelişti. Eski filmlere restorasyon yapılıp çözünürlük
seviyesi arttırıldı ve biz şok, biz iptal. Meğer Battalın yüzünü istila eden
zehirli akrepler akrep değil, akrep kostümü giydirilen hamam böcekleriymiş.
Sinemamızın emekçi hamam böcekleri, rollerinin hakkını 240p çözünürlük
sayesinde vermişler. Fikri bulan orijinal set elemanına ve yüzünde hamam böceği
dolaşırken gıkını bile çıkarmayan Cüneyt Arkın’a saygılarımızı gönderiyoruz.
Sinema orijinalliktir.
Yokluktan sarı sprey boyayla Viking yapılan Arap Celal
Ülkede sarışın rezervi eksikliği yüzünden kendi imkanlarıyla
Viking yapan Tarkan Viking Kanı ekibi sakalına sarı sprey boya sıkarak Arap
Celal’den kuzeyli bir Viking yapmaya çalışmış. Ama bu durumu ne sakal ne de
yüzünden memnuniyetsiz bir ifade okunan Arap Celal bey kabullenememiş. Sprey
boya bile o kadar eğreti durmuş ki adamın sakalları sarı değil yeşil olmuş. Ah
ah, yokluğun gözü kör olsun, bari adama sarı peruk takaydınız set ekibi. Sakala
sarı sprey sıkmak nedir?
Sarı peruk ve takma sarı bıyıkla Viking reisi olan kara yağız
Bilal İnci
Üstte dediğim bari adama sarı peruk takaydınız sözümü Bilal
İnci’ye taktıkları Emel Sayın peruğunu görünce geri alıyorum. Peruk neyse de ya
zavallı adamcağıza taktıkları ağzının yarısını kapatıp nefes almasını
zorlaştıran göz kanatıcı korkunçlu bıyığa ne demeli? Bodrum Kalesinde çekildiği
için kuzeyin soğuk Viking diyarının günlük gülistanlık bir coğrafyaya sahip
olmasından bile daha korkunçtu Bilal beye resmen monte edilen bu takma bıyık.
Sarının en kötü tonuyla Femme Fatale yapılmaya çalışılan Perihan
Savaş
Öldüren Cazibe filminden uyarlanan Sapık Kadın filminde
Perihan Savaş, tek gecelik bir ilişki yaşadığı evli bir erkeğe sülük misali
yapışan, Bordorline sendromlu, psikopat bir gazeteciye can veriyordu. Perihan
Savaş’ın ne kadar güzel bir kadın ve iyi bir oyuncu olduğu konusuna değinmeye
bile gerek yok. Zira göz var izan var. Ama zihnimize yapıştırılan fettan kadın
sarışın olur kuralına kurban gitmiş kadıncağız ve hayatının tek fettan
karakterine can vermek için saçını sarının en kötü tonuna boyamışlar. Uzun süre
esmer halini gördüğümüz Perihan Savaş’ın yumurta sarısı da olsa, sarı saçlı
hali rolü için yaptığı bir değişimdir deyip listeye ekledik.
Estetik ameliyat masraflı olduğu için sarı peruk ve siyah
gözlükle kılık değiştiren Bülent Kayabaş
Görüldüğü üzere hiçbir masraftan kaçınılmamış ve intikam
ateşiyle yanan Filiz Akın’dan kaçan Bülent beye işportadan gözlük ve sarı peruk
ayarlanmış. Ülkemizi ve sinemamızı dünyaya tanıtan Karateci Kız filminin meşhur
ölüm sahnesinin yaşanacağı otel odasında erotik bir mecmuayı karıştıran Bülent
beyi şu haliyle değil Filiz, annesi bile tanıyamaz. Özellikle perukla aynı
renge boyanan 70’lerin sarkık rock&roll bıyığı ve çekik kedi gözü versiyonu
işporta gözlüğüyle tanınmayacak hale gelen ünlü oyuncu, bu değişimiyle Altın Portakal
film festivalinde en iyi makyaj ödülünü alamadıysa bilin ki bu o dönemde Altın
Portakal’ın en iyi makyaja ödül vermemesinden kaynaklanıyor.
Yalçın Çakır’ın yaşlandırma tekniğiyle yaşlandırılan Şener
Şen
Hıyartoların hıyar tarlasına giren Davaroların davarı tarladaki hıyarları yedi diye tarlanın sahibi Hıyarto tarafından vurulur. Davarolar da misilleme yapmak ve öldürülen davarın
intikamını almak için tarladaki tüm hıyarları yer. Hıyarlarının yenmesine tahammülü olmayan Hıyarto sülalesi ve davarlarının öldürülmesine kinlenen Davaro sülalesi arasında süregelen
yüz yıllık bir kan davası başlar. Şener Şen ve Kemal Sunal’ın kan davasının kökenine
indikleri sahnede birbirlerini sırayla öldüren Davaro ve Hıyartoların, Yalçın
abinin teknoloji dünyasını alt üst eden yaşlandırma tekniği ile yaşlandırılması
sinemamızın teknoloji konusunda o kadar da geri olmadığının göstergesi.
Akılları kurcalayan soruysa takma sakalın hangi cins pamuktan yapıldığı.
Sinema tarihimizin Gulyabani ve muşamba ahtapottan sonraki en
korkutan öğesi Hacı Bumbala’ya dönüşen Fatma Girik
Kanlı Nigar’ın bir dudağı yerde bir dudağı gökteki Arap
evliyası Hacı Bumbala, uçarak sandıklardan fırlayan, gri ombreli sakalıyla
ombreyi sinemamıza taşıyan, fırça kaşlı, yüzüne sürülen kömürün üzerine bir
katta dudak parlatıcısı süren korkutucu bir karakterdi. O korkunç görüntünün Fatma
Girik gibi bir afete ait olması Hacı Bumbala’ya doğrusu bir Charlize Theron’lu
Monster havası katıyor.
Ameliyatla Fatma Girik’in gözlerini aldığı için mavi gözlü
olan Kadir İnanır
Kadir
İnanır’ın oyunculuğunun ilk yılları, sinemaseverlerin maço rolleriyle tanıdığı
oyuncunun romantik aşığa can verdiği yıllar. Fatma Girik’le karşılıklı
oynadıkları Kambur filminde kör bir kemancıyı canlandıran Kadir, kambur bir
genç kız olan Fatma’ya aşık olur. Fatma da aşık olduğu kör kemancı Kadir’e
gözlerini verir. Fatma’nın mavi gözlerini alan Kadir İnanır’ın gözüne ne
yapıldığıysa halen gizemini koruyan bir Yeşilçam muamması. Buz mavisi lens mi
takmışlar, gözüne asetat kağıdı mı çekmişler, keçeli kalemi alıp kurguda kare
kare mi boyamışlar bilmem ama bu göz rengiyle Kadir’i Yeşilçam’ın ilk vampirine
çevirmişler. O ne soğuk bir mavidir öyle sayın reji?
Mavi Boncuk filminde iki metrelik bir halıya dönüşen Emel
Sayın
Gittikleri gazinoda hesabı ödeyemedikleri için dayak yiyen
ekibimiz, bu dayağın intikamını almak için gazinonun assolisti Emel’i kaçırmaya
karar verirler. Fakat koskoca assolisti külüstür araba ve ekipman
yetersizliğiyle kaçırma girişimleri onları bayağı zorlar. Emel’i halıya
dönüştüren ekip, İstanbul sokaklarından halı görünümlü Emel’le beraber şarkı
söyleyerek geçerler.
İşsiz kalınca Amerikalı siyahi basketçi kılığına girip
bonservisini yükselten Orta Direk Şaban
Basketçi olarak takıma girmek isteyen Şaban, teknik direktör
ve takımın başkanı tarafından reddedilince koridorda karşılaştığı siyahi
basketçiyi kaçırıp eline yüzüne kömür sürerek kaçırdığı basketçinin yerine
geçer. Eli yüzü neyse de bacaklarına kollarına kömür sürmeye üşenen Şaban,
üstüne siyah boğazlı kazak, altına da siyah parlak tayt girerek siyahi olmayı
başarır. ABD’de üst üste altı kez şampiyon olan New York hav hav takımında
oynadığını iddia eden Şaban’ın oyunculuğuna hayran kalan başkan ve teknik
direktör tarafından öpülene kadar her şey yolundayken yüzündeki kömür adamların
ağzını boyayınca siyahi olmadığı anlaşılır.
Gül Ağacı filmi için yüzü yanmış bir adama dönüşen Tamer
Yiğit
Sevdiği kızın evinde yangın çıkınca onu kurtarmak için
hayatını hiçe sayıp eve giren bir karaktere can veren ünlü oyuncuya belki de
sinema tarihimizin ilk plastik makyajı uygulanıyor. Yangında yüzü yandığı için
bir gözü tamamen kapalı ve yüzünün tamamı tahrip olan genç adam, sevdiği kız
için canını ortaya koysa da daha sonra kız tarafından beğenilmiyor. Estetik
ameliyatla eski haline dönen genç adamsa daha sonra sevdiği kızdan intikam
alıyordu. Konu klişe olsa da yakışıklılığıyla tanınan Tamer Yiğit’i bu cesur
kararından dolayı tebrik ediyoruz. Zamanın magazin mecmualarının da dediği gibi
yakışıklı yıldız film için cidden tanınmaz hale gelmiş.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder