Yeşilçam’ın
Efsane Komedi Filmi Süt Kardeşlerin Amerikan Teen Slasher Filmleriyle Aynı
Konseptte Olması
1976 yapımı Süt Kardeşlerin künyesine bakarsanız komedi filmi
olduğu yazar. Peki, ama nasıl oluyor da bir güldürü filmi Amerikan teen slasher türüyle aynı konseptte oluyor? İçinde Gulyabani adlı bir adet
çocukluk travması barındırdığı için mi yoksa? Yo, dostum kesinlikle Gulyabani
tek başına bu konseptti oluşturmuyor. Gulyabani bu deryadaki bir damla sadece.
Ertem Eğilmez’in yönettiği Arzu Film Stüdyolarında çekilen Süt Kardeşler Sadık
Şendil’in kaleminden izleyeni gülmekten ağlatsın diye dökülmüş. Ama senaryo ve
kurgu öyle güzel işlenmiş ki bir güldürü filminin teen slasher filmiyle
bile aynı ögeleri paylaşarak amacına ulaşabileceğini kanıtlıyor. İşte Süt
Kardeşlerin hepimizin ezbere bildiği Amerikan teen slasher filmi
klişelerine birebir uyan konsepti.
Bir grup genç hafta sonu tatilini geçirmek için bir araya
gelir
Amerikan teen slasherleri genelde bu şekilde başlar.
Bir arkadaş grubu hafta sonu tatilidir, şükran günüdür, yılbaşıdır vs. özel
günleri beraber geçirmek için bir araya gelir. Komedi filmimiz Süt Kardeşlerde
ise Bahriyeli Şaban’ın gemisinin İstanbul’a geldiğini öğrenen sütannesi Melek, çok özlediği sütoğlunu konağa davet eder. İşte her şey bu davet mektubuyla başlar, Melek sütoğlu
Şaban’a mektup gönderir ama Şaban yerine Afife’nin resmine aşık olduğu için
Şaban’a yalvar yakar ağlayan kankası Ramazan eve gelir. Bir süre sonra Şaban ve
Ramazan’ın kumandanı Hüsamettin’in de Melek’in ağabeyi olduğu ortaya çıkar. O
da iznini geçirmek için Melek’in evine gelir. Sütkardeşi sandığı Ramazan’a
sarılan Afife’yi gören Hüsam kimse nikahsız yeğenime dokunamaz diye kükreyince
Melek, Ramazan’ın damadı Bayram olduğu yalanını atar. Fakat aksi gibi hakiki
damat Bayram’da karısının özlemine dayanamayıp askerden kaçar ve kaynanasının
evine gelir. Melek’in ev de resmen tarihinin en kalabalık günlerini yaşıyor
derken asıl süt oğlan Şaban da eve damlar ve kadro tamamlanır.
Eski ve
ürkütücü büyük konak
Amerikan teen slasher filmlerinde adettir gençlerin
tatili geçirmek için gittikleri mekan aklı olanın orada bir dakika bile
kalmayacağı bir yerdir. Hangi akla hizmetse kuş uçmaz kervan geçmez bir ormanda
olan ev adeta son yolculuğunuza iadeli taahhütlü yollanır mesajını vermektedir.
Süt Kardeşler filmindeki Melek hanımın konağı da görkemli olduğu kadar eski ve
ürkütücüdür. Tahtaları gıcırdar, kapılarından ses gelir. Üstelik o kadar büyük
ki garanti kışın da ısınmaz o dev konak.
Grup içinde
bir adet çapkın
Gelelim rahat batmış gibi kuş uçmaz kervan geçmez bir
ormandaki ürkütücü evde tatili geçirmeyi planlayan gurup üyelerine. Amerikan
teen slaasher filmlerinde bu guruptaki gençlerin ne türü ne de
misyonları değişir. Garanti bir adet çapkın vardır, önüne gelen kıza
hangisinden ekmek çıkar acaba düşüncesiyle hunharca yazar. Süt Kardeşlerin
Ramazan’ı gurubun çapkın gencidir, kendisi evin kızı Afife’ye evli olmasını
bilmesine rağmen hunharca yazar. Kocasının gelmesi bile Ramazan’ın Afife’ye
yürümesine engel değildir, sonunda kocası Afife’yi boşar ve buna en fazla
sevinen tabi ki fırlama Ramazan’dır. Hülleci olup Afife’nin bir günlük kocası
olacağını bilmek bile Ramazan’ın ağzının kulaklarına varmasına sebep olur.
Filmin Bihter’le beraber en uyuz karakteri adeta bir Şam Şeytanı.
Bir adette
ağır çapkın vardır
Amerikan teen slasher filmlerinde önüne gelene yazan
çapkının yanında bir de ağır çapkın vardır. Ağır çapkının çapkından farkı
onun tamamen ağına odaklanmış olmasıdır. Diğeri gibi acemi acemi aman ne yapsam
kimi düşürsem diye düşünmez. Gözüne birini kestirir filmin sonuna kadar katil
riski hayalet korkusu arasında onun peşinden koşmayı da asla ihmal etmez.
Bihter hanım ben hayatta hiçbir şeyden korkmam sözlerinin sahibi çapkın denizci
Hüsam ilk gördüğü andan beri damadının kız kardeşi Bihter’e yürür. Film boyunca
korkudan üç buçuk atsa da Bihter’e yürümekten vazgeçmez, sütoğlu ve emir eri
Şaban kendisine rakip çıktığında bile rütbesinin gücünü kullanarak Bihter’e yürümeye
devam eder. Neden? Çünkü o filmimizin ağır çapkınıdır.
Amerikan teen slasherinde gurupta herkesin
peşinden koştuğu sevgilisi olanların bile dikkatlerini üzerine çeken süper
ikili vardır. Genelde gruptaki erkeklerin başına ne gelirse bu güzel kızlar
yüzünden gelir. Süt Kardeşlerin güzel gelin görümcesi Afife ve Bihter filmde bu
kızların misyonunu üstlenir. Afife’nin seçim zamanı afişlerinde istikbale bakan
politikacıvari resmine bir görüşte vurulan Ramazan onu görmek için saf arkadaşı
Şaban’ı bir katakulliyle kandırıp Melek hanımın konağına girer. Kadına deli
gibi aşık kocası aşkından askerden kaçıp onu görmeye gelir, gördüğü manzara
karşısında normalde olmaz öyle şey diye resti çekeceği yerde karısına olan
aşkından susar. Film boyunca Ramazan ve Bayram arasında Afife yüzünden ağır
gerilimler yaşanır. Bihter ise bildiğin Bihter işte, kumandan Hüsam ve emir eri Şaban’ı peşinden
koşturan fettan sarışın.
Grup
üyelerinden gizli iş çeviren çakal
Amerikan teen slasherlerinde gurup içinde bir genç
mutlaka arkadaşlarından gizli iş çevirir. Çocuklar aslında yirmi yıl önce bu
evde bir cinayet işlenmiş ama ben keyfiniz kaçmasın diye söylemek istemedimvari
bir cümle kuran bu çakala tüm gurup toplanıp bir temiz dayak atsa yeridir. Süt
Kardeşlerin Ramazan’ı Melek hanımın evine girip Afife’yi görebilmek için plan
kurup kankası Şaban’ı da bu plana ortak eder. Şabancık sütannesinin evi yerine
sokaklarda kalınca zaten Ramazan’la kimlik değiştirme olayını doğru düzgün
anlayamadığından sokakta kimlik soran inzibatlara yakalanır. Sütannesinin saray
gibi evi dururken sokaklarda aç bilaç kalan zavallı süt oğlan sinirle evi
basar. Adeta bala bulanmış kurnaz Ramazan kapıyı açıp Şaban’ı görünce onu bin
bir yolla kandırıp tavan arasına saklar. Sağda solda uyuyup duran hizmetçi
Emine ya da evde ne halta yaradığı bilinmeyen Yasemin kapıyı açsa Ramazan’ın
oyunu ortaya çıkacak aslında ama bu Ramazan çok ballı ya da Şaban doğuştan
bedevi.
Tehlikeyi
gören ama kimseye kendini inandıramayan bir gurup üyesi mutlaka vardır
Amerikan teen slasherinin olmazsa olmazı kendini
kimseye inandıramayan bu gençtir. Ya vallahi billahi bir ses duydum çocuklar ya
da yemin ederim dün gece onu gördüm sözleri bu gencin dilinde pelesenk olur ama
gurubun tamamı ona inanmamayı seçer. Bu zavallıyı senin sinirlerin bozulmuş
dostum öyle bir şeyin imkanı yok diye geçiştirirler. Süt Kardeşlerde Adile
Naşit’in canlandırdığı Melek hanım geceleri penceresine gelen sen de üç yüz ben
diyeyim beş yüz yaşlarında ak sakallı bir gulyabaniden şikayetçidir. Ama
kimseyi gulyabaniyi gördüğüne inandıramaz, evin ne işe yaradığı belli olmayan, elinden
bir iş gelmeyen üyesi Yasemin, kadına çok yiyorsun da hazmedemediğin için rüya
görüyorsun diye çıkışır. Zavallı Melek hanımın sözlerine öz kızı bile gülüp
geçer, ağabeyi Hüsam in cin peri bunlar masal Melek masal diye öğüt verir.
Herkesin
aşık olduğu seksi sarışın
Amerikan teen slasher filmlerinde mutlaka guruptaki
tüm erkeklerin başını döndüren fettan bir sarışın vardır. Bu seksi ve sevişgen
sarışın filmde ilk öleceklerden biridir çünkü muhafazakar Amerikan korku
sineması seksiler özellikle de sevişgenlerden pek haz etmez. Gerçi Allah var
şimdi filmde Bihter hanım kızımızın sevişgenliğine dair bir emare yok ama az
aşüfte değildi. Kendisi Melek hanımın söylediği yalanlar yüzünden ortalık
karışınca sinirlenen Hüsam beyin beyninin kısa devre yapmasını sağlamak için
cilveli cilveli gülerdi. Babası olacak düzenbaz kahyayla planlar kursun diye
Şaban’ı bakın size ne söyleyeceğim diye kandırarak ortalıktan uzaklaştırırdı.
Şaban sahtekar kankası Ramazan’ı babası sandığı Kerami bey amcaya şikayet
etmeye çalışırken lafı karıştırınca ortalık karışmasın diye bir bardak su
isteyerek bile Şaban’ın aklını çelivermişti. Kadın film noirlerin femme fatalesi gibi çalışıyordu.
Tavan
arasından bir gürültü mü geldi ne?
Amerikan teen slasherlerinde rahat batan gençler
hafta sonu tatili için ebelerinin örekesindeki tam seri katile kurban gidilecek
tenhalıktaki evlerine vardıklarında önce her şey normaldir. Aradan bir gece
geçince evde tuhaflıklar olmaya başlar, evin etrafında tanımlanamayan nesneler
dolanır. Süt Kardeşlerde ise Şaban hariç gurup üyeleri Melek hanımın eski
konağında toplanmışlardır. İlk gün bir şey olmaz, Melek bir ara yemekte
gulyabaniden bahseder ama kimse ona inanmaz. Bir gün sonra yemek masasında
oturan ev halkı gene Melek’e inanmaz, Hüsam çapkın çapkın Bihter’e ben
hayatımın kadınını arıyorum diye iş atar. Kızdan cevap bulamayınca dikkatini çekmek için denizde başına gelen bir kazadan bahsedecekken tavan
arasından gümbür diye bir ses duyulur.
Tavan
arasına giden gençten haber yok
Amerikan teen slasherlerinin en bilinen
klişelerinden birisi tavan arasına ya da bodrumdaki sigortaya bakmaya giden
gençten doğal afet ortasında kalıp sele kapılmış gibi haber alınamamasıdır. Süt
Kardeşlerde de tavan arasındaki gürültünün sebebini öğrenmeye giden Ramazandan
bir türlü haber gelmez. Paniğe kapılan sütannesi Melek, çocuktan ses seda
gelmiyor, başına bir iş gelmesin diye veryansın eder.
Aniden sönen
ışıklar
Amerikan teen slasher filmlerinde olmazsa olmaz
klişelerden birisi de herkes panik halindeyken ışıkların aniden kesilmesidir.
Genelde ışıklar katil tarafından kesilir, katilimiz tavan arasında ya da
sigortaların gedikli mekanı bodrumdadır. Sigortalara bakmaya giden elemandan
haber alınamamasının sebebi de zavallı gencin sigortalarının katil tarafından
kesilmesindendir. Süt Kardeşlerde ise tavan arasına giden ama haber alınamayan
Ramazan için endişelenen ev halkı ışıklar sönünce iyice paniğe kapılır.
Kapı mı
gıcırdıyor
Gıcırdar anam gıcırdar. O kör olası kapılar hep gıcırdar bu
kadar panik yapacağınıza gidin bir yağlayın şu kapıları. Amerikan teen slasherlerinin bir numaralı hayalet ya da katil geliyor alameti gıcırdayıp
duran kapılardır. Katil neyse de hayalet geçmek için niçün kapıya ihtiyaç duyar
sayın senarist açıklar mısınız? Allah’tan Süt Kardeşlerde kapının gıcırdama
sebebi tavan arasına giden Ramazan’ın geri dönüşündendi.
Önce
şişmanlar ve siyahlar
Öncelikler, önceliklerimiz… Amerikan teen slasherlerinde katil ya da tanımlanamayan nesnelerin gazabını ilk tadan
kesinlikle şişmanlar, gözlüklüler ve tabi ki siyahilerdir. Amerika’da normal
hayatta olduğu gibi film sektöründe de dışlanan belli bir süre sadece hizmetçi
rolü alan siyahilerin korku filminde ilk ölen olması kimseyi şaşırtmıyor da
şişmanlarla gözlüklülerden ne istediniz? Hamburgeri icat edip obeziteyi önce
kendi ülkenize sonra tüm dünyaya yaydınız sonra da korku filmlerinde şişmanları
öldürüyorsunuz zalımlar. Herhalde bir korku filminde hem şişman hem gözlüklü
hem de siyahi biri varsa filmin ilk on dakikasını dolduramadan ölecek. Süt
Kardeşlerde ise korku ögemiz gulyabani bey amcayı ilk gören Melek hanım obez
olmasa da balık eti formunu zorlayıp tombul kıvamına yaklaşıyor. Evde ona
inanmayanların başını çeken tembellik sınırlarını zorlayan Yasemin de siyahi.
Fingirdek
kız da katil ya da hayaletin öncelikleri arasındadır
Çünkü muhafazakar Amerikan korku filmi sektörü kadının seksisini,
fingirdeğini sevişgenini sevmez. Onlar filmin başında ortasında ya da sonunda
ölmek zorundadır, fingirdek ölmezse darılırlar vallahi. Süt Kardeşlerde ise
evin miskin kediden farksız uyuşuk hizmetçisi Emine, süt oğlan sanılan
Ramazan’a asıla asıla bir kalır. Ramazan gibi günleri denizde geçen bir
bahriyelinin bile dikkatini çekemeyen Emine adeta ciğerci kedisi gibi
Ramazan’ın peşinden ayrılmaz. Evin hanımı Melek bu durumdan rahatsız olduğu
için Emine’yi terslese de kız Ramazan’ı tenhada sıkıştırmaktan vazgeçmez.
Filmin ortasında Melek hanım gulyabaninin varlığını ispatlamak için önce
Yasemin’i yanına çağırır. Gulyabaninin bahçede salına salına yürüdüğünü gören
Yasemin fenalaşınca da mors alfabesi tekniğini kullanarak süpürge yardımıyla
tavana vurarak Emine’yi uyarır. Şifreli alfabe uzmanı Emine hanımının
vurmasından gulyabaninin geldiğini anlar ve camdan bakıp gulyabaniyi görünce
korkudan odadan fırlar. Aynı anda süpürge sesini duyup Ramazan’ın yemek
getirdiğini sanan Şaban da saklandığı yerden çıkınca karanlıkta Şaban’ı gören
Emine çifte korku arasında önce merdivenlerden yuvarlanır sonra da dili
tutulur.
Tabi ki
gençlerin aklını çıkaran bir katil ya da korku ögesi
Amerikan teen slasherlerinde ya manyak bir katil ya da geçmişten gelen lanetli bir ruh
gençlere musallat olur. Dertleri neyse işleri güçleri yok gibi dağ başında
hafta sonu tatilini geçirmeye çalışan gençlere musallat olan katil ya da
hayaletler bu misyonlarını her korku filminde tekrarlamaktan asla çekinmezler. Süt
Kardeşler filminde ise gençlerimizin başına sen de üç yüz ben diyeyim beş yüz
yaşında bir gulyabani musallat olur. Boyu Melek hanımın konak kadar olan
gulyabaninin hizmetçi Emine’ye göre sakalları bilenem vardır. Gözlerinden
yorgunluk akan gulyabani hepinizden tiksiniyorum bakışını atarak Melek hanımın
bahçesinde catwalk adımları ile salına salına yürür.
Gruptan ayrılan gençlerin sonu da pek parlak değil
Amerikan teen slasher filmlerinde ortalıkta azılı bir katil olmasına rağmen gurup üyelerimiz birlikte
kalmak yerine dahiyane bir kararla ayrılmayı tercih ederler. Katil ise sürüden
ayrılanı kapan kurt gibi gençlerimizi teker teker avlar. Süt Kardeşlerde ise
kendisine oynanan oyun yüzünden damadını, emir erini ve sütoğlunu karıştıran
Hüsam gerçekleri öğrenince koca konakta oda kalmamış gibi gecenin bir vakti
balkonda damadım şu sütoğlum bu emir erim de o diye hesap yapar. O sırada
saflığın sınırlarını zorlayan sütoğlu Şaban Bihter’i istemek için Bihter’e
yazıp duran Hüsam’ın yanına gelir. Hüsam küplere binip sen kim Bihter kim diye
Şaban’ı azarlarken de bahçede gulyabani salına salına yürümeye başlar. Bihter’e
olan aşkını dile getirirken gulyabaniyle göz göze gelen Şaban’ın rengi atar,
arkasını dönen Hüsam da gece vakti üzerine gelen gulyabani sayesinde filmin başından
beri nefretini dile getirdiği sütoğlu Şaban ve onun babasını aslında ne kadar
sevdiğini hatırlayıverir.
Ortalık karışınca
gençler soğukkanlı olmaya çalışıp ne yapacaklarını konuşmaya başlarlar
Katil ya da hayalet gören arkadaşları haklı çıkmıştır ama
ortada da iki ölü, üç yaralı, bir adet korkudan sinir krizi geçiren (Çoğunlukla
hassa bir kız olur ) gurup üyeleri vardır. Normal şartlarda gençlerin
arkalarına bile bakmadan yardırmaları gerekmektedir ya da polise haber
vermeleri. Ama gençlerimiz ne yapar? Arkadaşlar sakin olup bu durumdan nasıl
kurtulacağımızı düşünmeliyiz! 911’i arasana kavat, bak hazır telefonlarınız
hala çalışıyorken arasana polisi. Sizin toplantınızın üzerinden bir saat
geçmeden katil bey telefon kablolarını kesecek. Hep böyle oluyor zaten, saf
mısın arasanıza polisi. Sonra da dağ başında birimizin telefonu çekse diye
arkanızda katil varken ağaca tırmanırsınız. Süt Kardeşlerde ise gulyabaniyi
görenlerin sayısı üçe çıkınca ve Emine merdivenlerden yuvarlanınca işin
ciddiyetini anlayan Hüsam şu gulyabani meselesini ele alalım diyerek bir
toplantı düzenler.
Güvenlik
önlemleri alınır
Amerikan teen slasher filmlerinde katil ve ya hayalet
saldırılarının ciddiyetini anlayan gurubumuz ne yapmaları gerektiği konusunda
bir toplantı düzenler. Toplantı sonucunda güvenlik önlemlerini arttırmaları
gerektiği sonucu çıkar. Ulan sanki eve hırsız girmiş, katil neyse de hayalete
neyin önlemini alacaksınız? Süt Kardeşlerde ise Hüsam bahçeye çeşitli tuzaklar
kurdurur, çukurlar açtırıp üstünü otla kapatmalarını tembih eder. Ama gulyabani
tuzak filan tanımaz, hız kesmeden ev halkını korkutmaya devam eder.
Aslında
işler pek göründüğü gibi değildir
Amerikan teen slasherlerinde film büyük bir
heyecanla katil ya da hayaletler üzerinde dönerken bir noktadan sonra işler
ilginçleşmeye başlar. Olayların aslında başından beri göründüğünden çok farklı
olduğu anlaşılır. Süt Kardeşlerde ise Melek hanımın vallahi gördüm diye
ortalığı karıştırdığı gulyabaniyi uzaklarda aramasına gerek yoktur. Şöyle borç
batağındaki dünürüne kadar baksa yeter aslında.
Grup içinde
kötü adamın bir iş birlikçisi vardır
Amerikan teen slasherlerinin insanı en sinir eden
noktası bu gençler neden kuş uçmaz kervan geçmez yerde tatil yapmaya çalışıyor.
Anam sizin derdiniz ne? Gidinsene bir tatil köyüne denizin, kumun güneşin tadını
çıkarsanıza! Yok efendim Jason’un dedesinin dağ eviymiş de zaten sorun sizin
kuş uçmaz kervan geçmez yerde ev alan atalarınızda. Bir de arkadaş çevrenize
dikkat edin acık cicim, çünküleyim müstakbel katil bey de mutlaka içinizden
biri çıkıyor. Süt Kardeşlerde ise yediği kaba pisleyen Bihter hanım babasının
Melek hanımı delirtmeye çalıştığını öğrenmesine rağmen sahtekar babasının
yanında yer alıyor. Çıyan kadın, babanın evi olmasına rağmen her Allah’ın günü
Melek hanımın evindesin sanki o devirde damatla beraber görümce de iç güveysi
olarak alınıyormuş gibi. Karnını Melek’in evinde doyuruyorsun, her Allah’ın
günü Melek hanımın gulyabani korkusundan üç buçuk attığını görüyorsun hala
utanmadan babanın yanında oluyorsun. Kadının yüreğine inse hiç vicdan azabı
çekmez bu nankör.
Gruba sen de
üç yüz ben diyeyim beş yüz yaşında bir gulyabani dadanmıştır ama bunlar parti
vermekten geri durmaz
Amerikan teen slasherlerinde adamlara musallat olan bir
katil ya da hayalet vardır, gurubun çoğu katili evin etrafında görür ama gene
de buna rağmen evde bir parti verirler. Neden? Moral depolamak için. Mal
mısınız kardeşim siz, yahu bu tür filmlerde oynayan herkes pırasa beyinli olmak
zorun da mı? Parti veriyorsunuz, moral için diye. Fakat içki gırla gidiyor,
topunuz sanki katil gelse de bizi kesse der gibi sarhoş oluyorsunuz. Katil de
gelip hepinize ölüm biçişini yapıyor. Süt Kardeşlerde ise gulyabaniyi sadece
Melek hanım değil Yasemin’le Emine de görmüş, üstelik Emine hala konuşamıyor
hebeliyor. Ama buna rağmen Hüsam işin ciddiyetinin farkında değil, hırsızdır ya
da sapıktır diye ortalıkta dolanıyor. Evet Hüsamcığım işin içinde bir hırsızlık
mevzu var ama bu senin düşündüğün kadar basit değil. Kardeşini delirtip mallarının
üstüne konmaya çalışan bir Kerami bey ve onun sinsi ve fettan kızı var işin
içinde.
Katili ya da
hayaleti yakalamak için seçilen saat kesinlikle gecenin körü olmak zorunda
Amerikan teen slasherlerinde iş iyice ciddileşince
ortamdaki erkekler daha çok kızlara hava atmak için katili yakalamaya
çalışırlar. Fakat katili yakalamak için gün gözü yerine gecenin körü bir vakti
seçerek katilin ekmeğine yağ sürmekten başka bir şey yapmazlar. Süt Kardeşlerde
ise Hüsam’ın müstakbel kayınbabası gözüyle baktığı Kerami beyin gözüne girmek
için verdiği yemekten sonra hazır evdeki tüm erkekler küp gibi sarhoşken
gulyabani bey amca gene kendini gösterir. Bayram, Ramazan ve Afife odada
tartışırken Afife bahçede catwalk adımlarıyla yürüyen gulyabaniyi görüp çığlığı
basar. Bu niye bağırdı diye onun baktığı yere bakan Ramazan ve Bayram da
gulyabaniyi görünce evde gulyabaniyi görenlerin sayısı altıyı bulur. Gulyabani
meselesine iyice sinirlene Hüsam tırsa tırsa gecenin köründe evdeki erkekleri
gulyabani yakalamaya bahçeye çıkarır. Gecenin köründe önünü görmekten aciz olan
dörtlüden Hüsam’ın gulyabani için kurulan kapanlardan birine yakalanmasıyla
gece sonlanır.
Katilin
gerçek kimliğinin ortaya çıkması
Amerikan teen slasher filmlerinde katil dadandığı
gurup üyelerini teker teker öldürür, diğerleri de korkuyla sıranın kendilerine
gelmesini beklerken içlerinde zeka belirtisi gösteren iki üç tanesi katilin
gurup içindeki yancısını yakalar. Süt kardeşlerde de Melek hanımın mallarına
konma derdindeki sinsi dünürü Kerami’nin ev halkından yancısı kahya sonunda
yakayı ele verir. Gulyabaninin peşinden giden Şaban, Bayram, Ramazan ve
kumandanları Hüsamettin gulyabanin kahya olduğunu anlayıp onu etkisiz hale
getirir.
Sonunda kötü
adam cezasını bulur
Amerikan teen slasher filmlerinde katil seriye bağlayacak
olsa da filmin sonunda bir sonraki filmde hortlamak üzere mutlaka ölür. Süt
Kardeşlerin kötü adamı Kerami bey amca ise kendi kazdığı kuyuya düşer.
Gulyabani kılığına giren Şaban’ı kahya sanan Kerami bey adamı azarlamak için
yanına giderken sormayın başımıza gelenleri Kerami bey diye içeri dalan kahyayı
görünce afallar. Kahya oyunlarının anlaşıldığını söylemek ister ama Kerami bey
amca alkolün de etkisiyle galiba Allah belamı verdi diye düşünür. Dışarıdakinin
hakiki gulyabani olduğunu sanan Kerami bey amca üzerine doğru salına salına
gelen gulyabaniye gelme diye bağırırken merdivenlerden düşer. Filmin sonunda
kötü ve sinsi adam olan Kerami bey amca öldü mü bilinmez ama o yaştan sonra
ölmese de kırık kemiklerle mumyaya bağlayacağı kesindir.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder