2 Temmuz 2019 Salı


Aşk Mı Kıskançlık Mı? Tv Tarihimizin Fantastik Dizisi Ruhsar’ın İzleyiciyi Ekran Başına Kitlemesine Sebebiyet Veren Birbirinden Absürt Karakterleri


   Efendim 90’ların unutulmaz dişisi Ruhsar bir dönem izleyiciyi ekran başına kilitlemiş, tv tarihimizin fantastik ve kültleşmiş dizilerinden. Mazhar ve Ruhsar birbirilerini ortalama bir aşkla sevip belediyenin nikah memurlarına verdikleri yetkiye dayanarak evlenmişler. Tabi Mazhar’ın anası Menkıbe hanım ve bacısı Firdevs Ruhsar’ı hiç sevmez ve nikahta siyah giyinerek bu evliliğe karşı olduklarını dosta düşmana göstermişler. İncir çekirdeğini doldurmayacak sebeplerden dolayı kavga eden Ruhsar, Menkıbe ve Firdevs şeytan üçgeninde iki arada bir derede kalan Mazhar için bu dünya evi çekilmez boyutlara ulaşmışken bir de Ruhsar’ın aşırı kıskançlıklarıyla Mazhar iyice darlana dursun Ruhsar genç yaşında hık diye öbür tarafa gider. Bunun sorumlusuysa trikotajla hiçbir ilgisi olmadığı halde sürekli ağ ören zalım kaderdir. Mazhar hanımı Ruhsar’ın mezar taşına sen hiç ölmedin ki diye bir yazı yazdırıp mezarına da bir adet gül koyarak üzüle üzele mezarlıktan ayrıladursun buraya kadar her şey normal. Anormal olan Ruhsar bacımızın kocasının bıraktığı gülü mezarından içeri çekerek ani bir kararla hortlamasıdır.

   İşte Türk tv tarihinin gördüğü bu en orijinal senaryo izleyiciyi cezbetmiştir. Tabi bunda Hande Ataizi’nin kusursuz fiziği ve Mihrace Yeken’in duru güzelliğinin de payı yok değil. Neyse efem o konulara aşağıda değineceğim. İşte bu efsane dizimizin senaryosunu komedinin usta isimlerinden Gani Müjde ve Fatih Solmaz kaleme almıştır.  Bence Gani Müjde komedi dalında ne derece efsane olacağını muhteşem bir Yeşilçam ve Arabesk film eleştirisi olan Arabesk ( Şener Şen ve Müjde Ar’ın efsaneştiği komedi destanı) filmi ile kanıtlıyordu. Dizinin yönetmenliğini ise Müjde Ar’ı sinemamıza kazandıran isim ilk eşi Samim Değer üstleniyordu.  

Kıskançlıktan hortlayan seksi ruh Ruhsar


Valla kıskançlık dalında bir dünya rekoruna imza atan Ruhsar, aşırı kıskançlıktan hortlayan tek dizi karakteri olma özelliğini taşıyor. Kaynanası Menkıbe hanım ve görümcesi Firdevs’e olan kinini ölümün bile soğutamadığı Ruhsar, ayrıca kindarlığıyla da tanınırdı. Açık konuşmak gerekirse ben kendisinden pek hazzetmezdim, gençliğinde ağır sorunluymuş. Bir bölümde kaynanası Menkıbe hanımın aşırı ahını aldığı için hayır duasını alması gerekiyordu da Menkıbe flashback yapınca adeta bir cadı olduğunu görmüştük. Kadına kedi kokusu sürüp köpeklere parçalatmaya bile çalışmış, hele bir de Mazhar’ın ilk aşkı Melike’yi makarna reklamında öldürmeye çalışması vardı ki, öbür tarafta da mı torpil vardı yahu diye düşündürmeden edemiyordu.

Ölmüş karısının kıskançlıklarına ek olarak anasının evlen darlamalarıyla iyice psikolojisi hoşaf olan Mazhar


Bu adam da dizide ağır dram yaşıyordu. Müfit’in sözlerinden anladığımız kadarıyla zamanında Ruhsar’ı bayağı bi aldatmış, zaten Ruhsar bir şeyler hissetmezse o kadar kıskançlık yapmazdı. Kadının iki dakika odadan gitmesini fırsat bilip televizyondaki bikinili kızları salya akıtarak izliyordu bu Mazhar. Fakat bunun çektiği de ağır dramdı bi yandan kıskanç karısı Ruhsar’ın her yağmurla başına ekşiyip durması diğer yandan anası ve bacısının sabahın köründe kargalar bokunu yemeden evine damlaması filan derken bence Mazhar psikolojik sorunlar yaşıyordu. Hele bir de anasıgilin başına musallat ettiği ultra saf Reyhan vardı ki o konuya hiç değinmiyorum. Bakmayın siz kıskançlıktan Ruhsar her bölüm ayrı zulmedip dursa da bayağı yakışıklı adamdı Mazhar. ruhsar'sa kıskana kıskana Mazhar'ı obez yapmaktan kepçe yapmaya kadar etmediğini bırakmadı. Hatta bir bölümde Mazhar'ı kadın bile yapmıştı.

5.5 yaşına kadar emzirdiği minik kuşunun mürüvvetini görmek için direnen acılı kaynana Menkıbe


Ay kadın oğlunun mürüvvetini göreceğim diye evini uzay istasyonundan hallice mürüvvet istasyonuna çevirmişti. 5.5 yaşına kadar emzirdiği ve minik kuşum diye hitap ettiği oğlu Mazhar’ın gelin diye Ruhsar’ı getirmesini kız ölmesine rağmen hazmedemeyen Menkıbe hanım, Ruhsar ölür ölmez gelininin tüm fotolarını çekmecelere saklamıştı. Rahmetli gelininin arkasından sürekli kötü konuşan Menkıbe hanım, te 4. Mahmut’a yer yer 3. ve 5. Mahmut da olurdu bu Mahmut çok geniş bir skalaya sahipti. İşte bu asil soyları kurumasın diye Mazhar’dan bir torun istediği için her bölüm Mazhar’a kız bulur artık bununla evlen be minik kuşum diye oğlunu darlardı. Mazhar’ın başta Reyhan olmak üzere tüm gelin adaylarını nikah masasında bıraktığı tüm İstanbul tarafından öğrenilince de pes etmeyip başka ilçelere yönelirdi, hiç kimseyi bulamazsa da kadrolu gelin adayı Reyhan’ı göreve çağırırdı. Eski hanfendilerdendi ama çok fazla gıybet yapardı, orijinal sarışındı ve ilerlemiş yaşına rağmen cazibesiyle hala erkekleri peşinde koştururdu. Mazhar’ın patronu Önder bey ve Ruhsar’ın babası Gazanfer beyi etrafında pervane eden Menkıbe hanım günümüzdeki izdivaç programlarının formatlarını belirleyen isim bile olabilir. Esra Erol sana minnettardır Menkıbe.

Abim evlense de sıra bana gelse diye anasıyla bir olup ağabeyini evlendirme planları yapan sinsi görümce Firdevs


Dizinin en güzel kızıydı bence, ağabeyinin bodur kankası Müfit’e platonik hisler beslerdi. Hatta bu yolda bileziklerini satıp Müfit’in borçlarını bile ödemişti hem de annesi Menkıbe’den dayak yeme riskini de göze alarak. Müfit de sonunda Firdevs’in ekranlardan taşan güzelliğinin farkına varmış ve kızın aşkına karşılık vermişti de biricik kankasına ben bacını seviyorum demek kolay olmadığı için bir türlü açılamamıştı. Tabi bu durum en çok ağabeyim evlense de sıra bana gelse kafasındaki Firdevs’i sinir ediyordu. Her sabah kargalar kahvaltı yapmadan anasıyla ağabeyinin evini toparlamaya gider ve ağabeyini evlendirmek için anasıyla çeşitli dalavereler çeviriyordu. Kendisinden hoşlanan bakkal Muhteşem’i de planlarına alet etmek için adamın dükkanına gidip topitop yaladığı sahneler ile bir nesli eriten Firdevs’i canlandıran Mihrace hanımın en bilindik rolü Firdevs olsa da en unutulmaz rolü ev kızı Sıdıka’nın hafif fingirdek arkadaşı Ezgisu’ydu.

Mazhar’ın Akdeniz bitki örtüsü kılıklı dediği yılan kankası Müfit


Aslında sinsi filan olduğu için değil yılansın sen yılan tısss dediği için kendisine yılan kanka dediğimiz Müfit, Mazhar’ın en yakın arkadaşıydı. Bu yüzden Mazhar, benim annem senin annen, benim bacım senin bacın demek Müfit dedi diye bir türlü Firdevs’i sevdiğini Mazhar’a söyleyemez. Bi yandan Firdevs darlar diğer yandan Mazhar’ın kankam kardeşim demeleri derken iyice zor durumda olan Müfit’i ek olarak Menkıbe hanım da hiç sevmez. Boyu acık kısa diye Mazhar tarafından bodur olmakla itham edilen Müfit’in en bilimsel lakabı ise Maki’nin açıklaması olan Akdeniz bitki örtüsü kılıklıdır. Malum Maki de bodur bir ağaç türü olduğu için Mazhar bu lakapla birçok gencimizi coğrafyadan üniversite sınavına da hazırlamıştı.

Menkıbe’nin kadrolu gelin adayı yarım akıllı Reyhan


Aslında bu abla dizinin ilk başlarında seksi ama aptal sarışın imajıyla sunulacaktı ama sonradan oyuncunun başarısı mı senaristin öngörüsü mü bilinmez tv tarihinin en iyi aptal kadın rolüne imzasını attı Ebru Karanfilci hanım. Diziye tabi ki Mazhar’a müstakbel gelin adayı diye Firdevs tarafından bulunup dahil edilmişti. İkili arasındaki konuşmalardan mankenlik yaptığını anladığımız Reyhan ilk bölümde tam da mesleğinin hakkını verircesine şık ve bakımlı güzel bir kadındı, bu topraklarda doğup büyüyen her vatandaşımız gibi o da üç harflilerden aşırı korktuğu için kızı korkutmaya çalışan Mazhar ve Müfit bu evde cin var diye aklını mı aldı ilk bölümden nedir? Tabi Ruhsar da bu konuda iki kankaya yardımcı olup kahve yapmaya giden Reyhan’ın mutfakta üzerine cezve uçurarak yardımcı olup Reyhan’ı evden arkasına bile baktırmadan kaçırmıştı. Mazhar’ın en fazla nikah masasına oturduğu kıdemli gelin adayı Reyhan, Mazhar’la evlenebilmek adına playboy tavşanı olmaktan tut dansöz kılığına girip göbek atmaya kadar elinden geleni yaptı.

68 kuşağının temsilcilerinden patron Önder Bey


68 kuşağının dejenere olmuş yansıması olarak dizide karşımıza çıkan, odasında Che Guevara posterleri bulunan Önder bey, 6. Filoyu taşlamaktan reklam ajansı patronluğuna geliş hikayesini anlatsa sosyal mesajlı film olarak Cannes’ten Venedik’e kadar az ödül toplamazdı yeminle. Diline pelesenk olan karlı kayın ormanında türküsü mü desem, Küba’da yaşayan kızına Eylem adını vermesi mi desem fakat benim en favori Önder bey sahnem nereye tatile gideceği sorulduğunda Kızıl Meydandaki Mc Donalds’ı taşladığı için Rusya’ya alınmadığını söylediği sahneydi. Bi de viagralarını baş ağrısı hapı sanan Mazhar’ın bölüm boyu iş arkadaşlarına bile hallenmesine sebebiyet verdiği bölüm var ki unutulmaz. Mazhar’ın annesi Menkıbe hanıma olan aşkı ve karakteriyle can düşmanı Gazanfer beyin bir adım önündeydi ama Gazanfer de az değildi.

Generation reklam ajansının tek kadın çalışanı Şelale


Aslında ilk Şelale bu abla değil, manken olduğunu düşündüğüm sarışın, kısa saçlı marjinal bir ablaydı ama o kız birkaç bölümden sonra yerini resimdeki oyuncuya bıraktı. Tabi bu abla da dizide çeşitli rollerde oynamış, konuk oyuncu olarak diziyi şenlendirmişti. Mazhar’ın ilk aşkı Melike ve Menkıbe hanımın Mazhar’a bulduğu iyi aile kızı Melek rolünü hatırlıyorum. Tabi Ruhsar duruma el atmış ve iyi aile kızı, örnek gelin adayı Melek adeta bir şeytana dönüşmüştü. Bu iki rolden sonra diziye Şelale olarak devam etmiş, dizinin kadrolu Şelalesi olmuştu.

Generation reklam ajansının ofis boyu Baha


Bir bölümde tüm şirket harıl harıl Guatemala dünürü arıyordu, Kayseri dünürü olmaz mı bizde var demesinden Kayseri’li olduğunu öğrendiğimiz Baha TRT’nin unutulmaz ve sımsıcak komedisi 7 Numara’nın Recep’iydi. Hatta Mazhar’ın baş ağrısı ilacı diye viagra ilacı alıp ona buna hallendiği bölümde Baha’nın ablası iş yerine Baha’yı ziyarete gelmişti de Mazhar'ın sarkıntılık etmesinden Baha zor kurtarmıştı kızı. Ablasını oynayan oyuncu 7 Numara’dan rol arkadaşı Rüya’ydı. Bu detaydan sonra Baha’nın dizideki anlam ve önemine gelelim, şirket batmak üzereyken Mazhar ve arkadaşlarının kurduğu grupta Menkıbe hanımı çileden çıkaran şarkıları Bekar Gezelim’i seslendiriyordu. Bi de Mazhar’ın bi bölüm cüzdanı kaybolmuştu ve Mazhar, Baha’dan şüphelendiği için Önder bey Baha’yı işten atmıştı. O gün de Gözüm Ablanın önündeki bilgisayar ekranına rahmetli adaylarının ismi düşmüştü ve Mazhar da bunlardan biriydi. Fakat Mazhar birinin günahını aldığı için cehennemlikti. Mazhar’ı kazanda yanıyorum diye yakınırken gören Ruhsar duruma müdahil olup Mazhar’ı uyarmış ve ölmeden kimin günahını aldınsa helallik iste demişti. Bunun üzerine dizi boyunca kimin günahını aldım diye düşünen Mazhar en son kayıp cüzdanını bulup Baha’nın günahını aldım diye Baha’yı bulup helallik istemeye çalışıyordu.  

Mazhar’ın iş arkadaşı Suat


Ay yemin ediyorum bu eleman Mazhar’ın iş arkadaşı olmaktan çok Küçük İbo’nun yengesi ile bastığı adam olarak aklımda kaldı. Evet, evet Küçük İbo isimli efsanevi dizimizde, İbonun amcasının psikopat hanımı Cemile’nin gizli gizli eve attığı eleman, aynı zamanda amcanın da fabrikadan iş arkadaşıydı. Ruhsar’daki vasfı ise Müfit bir türlü ağabeyi ile konuşmadı diye sinirlenen Firdevs, Suat’ı Müfit’i kıskandırmak için kullanıyordu.

Mazhar’ın iş arkadaşı Selçuk


Hacimli saçları ve entel gözlüğü ile Mazhar’ın iş arkadaşları arasında İletişim Fakültesi mezunuyum diye bağıran Selçuk’ta Mazhar’ın en vasıfsız iş arkadaşıydı. Hani tek vasfı Mazhar’ın şirketteki arkadaşı olmaktı.

Ruhsar’ın beleş mezar bulsa ölecek kadar bedavacı ve cimri babası Gazanfer Bey


Ay dizi tarihinin en beleşçi karakteri olabilir bu Gazanfer bey amca. Menkıbe’nin dediğine göre Mazhar’la Ruhsar’ın düğününde atılan paraları toplamak için orkestra ekibindenmiş gibi numara yapıyordu. İstanbul’a gelince önce Mazhar’ın evine yerleşen fakat tavırlarına Ruhsar’ın bile dayanamadığı, eve kız atmaya çalışıyordu, Gazanfer bey daha sonra bir öğrenci evinde kalmaya başlamıştı. Beleşçilikte sınır tanımazdı bir de Menkıbe hanıma yürüyordu. Firdevs’te annesine yürüdüğü için ve tabi Ruhsar’ın babası olduğu için hiç hazzetmezdi Gazanfer beyden. Önder beyle Menkıbe için çekişmeleri ve mutluluk çubuğu taktırma girişimi ise ayrı bir olaydı.

Dizinin en komik ikilisi Firdevs’e platonik hisler besleyen Bakkal Muhteşem ve Çırağı Muhterem


Firdevsgilin mahallenin kadrolu bakkalı olan zeka konusunda Reyhan’ın bir basamak üstünde yer alan Bakkal Muhteşem ve onun Reyhan’dan saf çırağı Muhterem’in vasfı Menkıbe ve Firdevs’in Mazhar’ı evlendirme planlarında yer almalarıydı. Hatta bir bölümde Reyhan’ı kaçırmaları gerekiyordu da Reyhan’ın kapısını çalıp Rihan hanım biz sizi kaçırmaya geldik bile diyorlardı. Reyhan’ın altınlarını da alıp kaçma girişimi üzerine 900lü hatlar mafyası tarafından üçü de kaçırılıp zorla 900lü hatlarda çalıştırılıyorlardı da üçünü birden Mazhar’la Ruhsar kurtarıyordu.

Ruhsar’a öbür tarafta musallat olan jigolo Şerruh


Ay bu adam da diziye sonradan dahil olan bir jigoloydu. Ölümü bile ibretlikti, evli sevgilisiyle buluştukları sırada evi kadının kocası basmıştı. Şerruh gardropa saklanmış, aldatıldığından şüphelenen koca da gardropu pencereden atarak Şerruh’un ölümüne sebebiyet vermişti. Aslında çapkınlıktan bir yığın günahı olsa da bir jigolo olan Şerruh, yaşlı kadınların hayır duası ile cehennemden yırtmıştı. Ama isminden şer akan bu kötü ruh, Ruhsar’a ahirette salça olduğu için o ve Mazhar’ın arasını bozmak için elinden geleni ardına koymuyordu.

Tek amacı kocası Sadettin’i bir kumpasla öldürüp yanına getirtmek olan aşk kadını Gözüm Abla


O bir efsaneydi, cennet ve cehennem arasındaki kapıda durup önündeki bilgisayara bakarak gelen rahmetlilerin hangi tarafa geçeceğini söylüyordu. Tam bir aşık olan Gözüm abla dünyada kalan kocası Sadettin ölsün de yanına gelsin diye çeşitli planlar kursa da bunun kedi olduğundan şüphelenilen kocası Sadettin sürekli yırtıyordu. Aşırı kıskanç olan Gözüm ablanın ölümü bile kıskançlık sebebiyle pencereden düşerek olmuş. Kocası Sadettin’in sürekli kulaklarını çınlatan ve şu sözüyle erkek milletini özetleyen Gözüm abla Sadettin’i çok bekledi. Adam da resmen ha öldüm ha öleceğim diye kadına ümit verip ölüp ölüp dirildi. Ah ah Ruhsarcığım bu Saadettin bana sen ölürsen ben yaşayamam demişti ama bak öleli kaç yıl oldu hala yaşıyor diyerek o Saadettin’in ne mal olduğunu da gösteriyor. Ölsene Saadettin kadının gözü yollarda kaldı binsene imamın kayığına nankör! Ruhsar’ın aşırı seksi ruh kreasyonuna rağmen, yani perdeye filan dolanıyordu Ruhsar, gözüm abla Sevimli Hayalet Casper’in amcaları gibi kukuletalı entariler giyiyordu. Belki Saadettin de o yüzden gelmiyordur Gözücüğüm gitsene bi Yıldırım Mayruk’a filan seni şöyle transparan bir kostümle donatsın bak Saadettin seni öyle bir görsün ölüyor mu ölmüyor mu? Jet hızıyla intihar ederdi adam sen yolunu bilemedin. Ne o öyle Sadettin’i arı soksun diye papatya göndermeler filan?

Gözüm Ablanın tüm kumpaslarına rağmen ölmeyip ölümsüzlüğünü ilan eden kedinin insana evrilmiş hali Sadettin


İşte üstte bahsettiğimiz Gözüm’ün bir türlü ölmeyen ama her bölüm mutlaka bir defa ölümden dönen kocası Saadettin bence kediydi. Ya da anne kedi baba vampir filandı adam koca dizi boyunca o kadar tehlikeye rağmen ölmediyse ben başka açıklama bulamıyorum. Bu kadar şans mı olur be ballı bile diyemezsin bal peteği hatta kovanıydı.

Bonus: Menkıbe tarafından örnek evlat olarak gösterilen Ruşen Amca’nın Oğlu Sedat


Menkıbe tarafından sürekli örnek evlat olarak gösterilen ve Allah evladın iyisini Ruşen amcana vermiş zaten, bak Ruşen amcanın oğlu Sedat’a cümlesinin öznesi olan bu Sedat aslında dizinin en gerçekçi ama kesinlikle görünmeyen üyesiydi. Biliyorum hepinizin anasının babasının başına kaktığı aha bu pis çapsız Sedat gibi insanlar mutlaka var. İşte Asuman hala ve Ruşen amcanın oğlu Sedat da aynı böyleydi. Menkıbe bu çocuğu bir yandan Firdevs’e öbür yandan Mazhar’a öve öve bitiremezdi. Mazhar dışından Firdevs de içinden az sövmedi bu Sedat’a. Yok efendim annesi ve babası mutlu olsun diye düğün kıyafetleriyle dolaşması mı desek annesi mürüvvetini görmek istiyor diye boşanıp tekrar evlenmesi mi desek vallahi bu Sedat manyak diye geçirirdim içimden. Tam da Mazhar’ın doğum gününün olduğu bölümde  bu fikrimi doğrulayan bir konuşma geçince anladım ki ey ebeveynler çoluğunuza çocuğunuza bak o şöyle bak şu böyle demeyin. Çünkü bu manyak Sedat annesi gece uyuyamıyor diye havlayan sokak köpeklerini zehirliyormuş. Bu sahnenin yazılmasından anladığım kadarıyla senarist Gani Müjde’nin de bir adet hiç hazzetmediği bir Ruşen amcanın oğlu Sedat’ı varmış. O bölümden anladığımız kadarıyla Selim Naşit’in canlandırdığı Ruşen amca da oğlu Sedat’tan pek hazzetmiyordu. Ruşen amca demişken o da az değildi ha Mazhar’ın karşı komşusu rüyaları çıkan Ülker hanıma yazmıştı iki dakikada da Asuman haladan fırça yemişti.



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder