Aşk Mı Kıskançlık Mı? Tv Tarihimizin Fantastik Dizisi
Ruhsar’ın İzleyiciyi Ekran Başına Kitlemesine Sebebiyet Veren Birbirinden
Absürt Karakterleri
Efendim 90’ların
unutulmaz dişisi Ruhsar bir dönem izleyiciyi ekran başına kilitlemiş, tv
tarihimizin fantastik ve kültleşmiş dizilerinden. Mazhar ve Ruhsar
birbirilerini ortalama bir aşkla sevip belediyenin nikah memurlarına verdikleri
yetkiye dayanarak evlenmişler. Tabi Mazhar’ın anası Menkıbe hanım ve bacısı
Firdevs Ruhsar’ı hiç sevmez ve nikahta siyah giyinerek bu evliliğe karşı
olduklarını dosta düşmana göstermişler. İncir çekirdeğini doldurmayacak
sebeplerden dolayı kavga eden Ruhsar, Menkıbe ve Firdevs şeytan üçgeninde iki
arada bir derede kalan Mazhar için bu dünya evi çekilmez boyutlara ulaşmışken
bir de Ruhsar’ın aşırı kıskançlıklarıyla Mazhar iyice darlana dursun Ruhsar
genç yaşında hık diye öbür tarafa gider. Bunun sorumlusuysa trikotajla hiçbir
ilgisi olmadığı halde sürekli ağ ören zalım kaderdir. Mazhar hanımı Ruhsar’ın
mezar taşına sen hiç ölmedin ki diye bir yazı yazdırıp mezarına da bir adet gül
koyarak üzüle üzele mezarlıktan ayrıladursun buraya kadar her şey normal. Anormal
olan Ruhsar bacımızın kocasının bıraktığı gülü mezarından içeri çekerek ani bir
kararla hortlamasıdır.
İşte Türk tv
tarihinin gördüğü bu en orijinal senaryo izleyiciyi cezbetmiştir. Tabi bunda
Hande Ataizi’nin kusursuz fiziği ve Mihrace Yeken’in duru güzelliğinin de payı
yok değil. Neyse efem o konulara aşağıda değineceğim. İşte bu efsane dizimizin
senaryosunu komedinin usta isimlerinden Gani Müjde ve Fatih Solmaz kaleme
almıştır. Bence Gani Müjde komedi
dalında ne derece efsane olacağını muhteşem bir Yeşilçam ve Arabesk film
eleştirisi olan Arabesk ( Şener Şen ve Müjde Ar’ın efsaneştiği komedi destanı)
filmi ile kanıtlıyordu. Dizinin yönetmenliğini ise Müjde Ar’ı sinemamıza
kazandıran isim ilk eşi Samim Değer üstleniyordu.
Kıskançlıktan hortlayan seksi ruh Ruhsar
Valla kıskançlık dalında bir dünya rekoruna imza atan Ruhsar,
aşırı kıskançlıktan hortlayan tek dizi karakteri olma özelliğini taşıyor. Kaynanası
Menkıbe hanım ve görümcesi Firdevs’e olan kinini ölümün bile soğutamadığı Ruhsar,
ayrıca kindarlığıyla da tanınırdı. Açık konuşmak gerekirse ben kendisinden pek
hazzetmezdim, gençliğinde ağır sorunluymuş. Bir bölümde kaynanası Menkıbe
hanımın aşırı ahını aldığı için hayır duasını alması gerekiyordu da Menkıbe
flashback yapınca adeta bir cadı olduğunu görmüştük. Kadına kedi kokusu sürüp
köpeklere parçalatmaya bile çalışmış, hele bir de Mazhar’ın ilk aşkı Melike’yi
makarna reklamında öldürmeye çalışması vardı ki, öbür tarafta da mı torpil
vardı yahu diye düşündürmeden edemiyordu.
Ölmüş karısının kıskançlıklarına ek olarak anasının evlen
darlamalarıyla iyice psikolojisi hoşaf olan Mazhar
Bu adam da dizide ağır dram yaşıyordu. Müfit’in sözlerinden
anladığımız kadarıyla zamanında Ruhsar’ı bayağı bi aldatmış, zaten Ruhsar bir şeyler
hissetmezse o kadar kıskançlık yapmazdı. Kadının iki dakika odadan gitmesini
fırsat bilip televizyondaki bikinili kızları salya akıtarak izliyordu bu
Mazhar. Fakat bunun çektiği de ağır dramdı bi yandan kıskanç karısı Ruhsar’ın
her yağmurla başına ekşiyip durması diğer yandan anası ve bacısının sabahın
köründe kargalar bokunu yemeden evine damlaması filan derken bence Mazhar
psikolojik sorunlar yaşıyordu. Hele bir de anasıgilin başına musallat ettiği
ultra saf Reyhan vardı ki o konuya hiç değinmiyorum. Bakmayın siz kıskançlıktan Ruhsar her bölüm ayrı zulmedip dursa da bayağı yakışıklı adamdı Mazhar. ruhsar'sa kıskana kıskana Mazhar'ı obez yapmaktan kepçe yapmaya kadar etmediğini bırakmadı. Hatta bir bölümde Mazhar'ı kadın bile yapmıştı.
5.5 yaşına kadar emzirdiği minik kuşunun mürüvvetini görmek
için direnen acılı kaynana Menkıbe
Ay kadın oğlunun mürüvvetini göreceğim diye evini uzay
istasyonundan hallice mürüvvet istasyonuna çevirmişti. 5.5 yaşına kadar
emzirdiği ve minik kuşum diye hitap ettiği oğlu Mazhar’ın gelin diye Ruhsar’ı
getirmesini kız ölmesine rağmen hazmedemeyen Menkıbe hanım, Ruhsar ölür ölmez
gelininin tüm fotolarını çekmecelere saklamıştı. Rahmetli gelininin arkasından
sürekli kötü konuşan Menkıbe hanım, te 4. Mahmut’a yer yer 3. ve 5. Mahmut da
olurdu bu Mahmut çok geniş bir skalaya sahipti. İşte bu asil soyları kurumasın
diye Mazhar’dan bir torun istediği için her bölüm Mazhar’a kız bulur artık
bununla evlen be minik kuşum diye oğlunu darlardı. Mazhar’ın başta Reyhan olmak
üzere tüm gelin adaylarını nikah masasında bıraktığı tüm İstanbul tarafından
öğrenilince de pes etmeyip başka ilçelere yönelirdi, hiç kimseyi bulamazsa da
kadrolu gelin adayı Reyhan’ı göreve çağırırdı. Eski hanfendilerdendi ama çok
fazla gıybet yapardı, orijinal sarışındı ve ilerlemiş yaşına rağmen cazibesiyle
hala erkekleri peşinde koştururdu. Mazhar’ın patronu Önder bey ve Ruhsar’ın
babası Gazanfer beyi etrafında pervane eden Menkıbe hanım günümüzdeki izdivaç
programlarının formatlarını belirleyen isim bile olabilir. Esra Erol sana
minnettardır Menkıbe.
Abim evlense de sıra bana gelse diye anasıyla bir olup
ağabeyini evlendirme planları yapan sinsi görümce Firdevs
Dizinin en güzel kızıydı bence, ağabeyinin bodur kankası Müfit’e
platonik hisler beslerdi. Hatta bu yolda bileziklerini satıp Müfit’in
borçlarını bile ödemişti hem de annesi Menkıbe’den dayak yeme riskini de göze
alarak. Müfit de sonunda Firdevs’in ekranlardan taşan güzelliğinin farkına
varmış ve kızın aşkına karşılık vermişti de biricik kankasına ben bacını
seviyorum demek kolay olmadığı için bir türlü açılamamıştı. Tabi bu durum en çok
ağabeyim evlense de sıra bana gelse kafasındaki Firdevs’i sinir ediyordu. Her
sabah kargalar kahvaltı yapmadan anasıyla ağabeyinin evini toparlamaya gider ve
ağabeyini evlendirmek için anasıyla çeşitli dalavereler çeviriyordu. Kendisinden
hoşlanan bakkal Muhteşem’i de planlarına alet etmek için adamın dükkanına gidip
topitop yaladığı sahneler ile bir nesli eriten Firdevs’i canlandıran Mihrace
hanımın en bilindik rolü Firdevs olsa da en unutulmaz rolü ev kızı Sıdıka’nın
hafif fingirdek arkadaşı Ezgisu’ydu.
Mazhar’ın Akdeniz bitki örtüsü kılıklı dediği yılan kankası Müfit
Aslında sinsi filan olduğu için değil yılansın sen yılan
tısss dediği için kendisine yılan kanka dediğimiz Müfit, Mazhar’ın en yakın
arkadaşıydı. Bu yüzden Mazhar, benim annem senin annen, benim bacım senin bacın
demek Müfit dedi diye bir türlü Firdevs’i sevdiğini Mazhar’a söyleyemez. Bi yandan
Firdevs darlar diğer yandan Mazhar’ın kankam kardeşim demeleri derken iyice zor
durumda olan Müfit’i ek olarak Menkıbe hanım da hiç sevmez. Boyu acık kısa diye
Mazhar tarafından bodur olmakla itham edilen Müfit’in en bilimsel lakabı ise
Maki’nin açıklaması olan Akdeniz bitki örtüsü kılıklıdır. Malum Maki de bodur
bir ağaç türü olduğu için Mazhar bu lakapla birçok gencimizi coğrafyadan
üniversite sınavına da hazırlamıştı.
Menkıbe’nin kadrolu gelin adayı yarım akıllı Reyhan
Aslında bu abla dizinin ilk başlarında seksi ama aptal
sarışın imajıyla sunulacaktı ama sonradan oyuncunun başarısı mı senaristin
öngörüsü mü bilinmez tv tarihinin en iyi aptal kadın rolüne imzasını attı Ebru
Karanfilci hanım. Diziye tabi ki Mazhar’a müstakbel gelin adayı diye Firdevs
tarafından bulunup dahil edilmişti. İkili arasındaki konuşmalardan mankenlik
yaptığını anladığımız Reyhan ilk bölümde tam da mesleğinin hakkını verircesine
şık ve bakımlı güzel bir kadındı, bu topraklarda doğup büyüyen her vatandaşımız
gibi o da üç harflilerden aşırı korktuğu için kızı korkutmaya çalışan Mazhar ve
Müfit bu evde cin var diye aklını mı aldı ilk bölümden nedir? Tabi Ruhsar da bu
konuda iki kankaya yardımcı olup kahve yapmaya giden Reyhan’ın mutfakta üzerine
cezve uçurarak yardımcı olup Reyhan’ı evden arkasına bile baktırmadan
kaçırmıştı. Mazhar’ın en fazla nikah masasına oturduğu kıdemli gelin adayı
Reyhan, Mazhar’la evlenebilmek adına playboy tavşanı olmaktan tut dansöz
kılığına girip göbek atmaya kadar elinden geleni yaptı.
68 kuşağının temsilcilerinden patron Önder Bey
68 kuşağının dejenere olmuş yansıması olarak dizide karşımıza
çıkan, odasında Che Guevara posterleri bulunan Önder bey, 6. Filoyu taşlamaktan
reklam ajansı patronluğuna geliş hikayesini anlatsa sosyal mesajlı film olarak
Cannes’ten Venedik’e kadar az ödül toplamazdı yeminle. Diline pelesenk olan
karlı kayın ormanında türküsü mü desem, Küba’da yaşayan kızına Eylem adını
vermesi mi desem fakat benim en favori Önder bey sahnem nereye tatile gideceği
sorulduğunda Kızıl Meydandaki Mc Donalds’ı taşladığı için Rusya’ya alınmadığını
söylediği sahneydi. Bi de viagralarını baş ağrısı hapı sanan Mazhar’ın bölüm
boyu iş arkadaşlarına bile hallenmesine sebebiyet verdiği bölüm var ki
unutulmaz. Mazhar’ın annesi Menkıbe hanıma olan aşkı ve karakteriyle can
düşmanı Gazanfer beyin bir adım önündeydi ama Gazanfer de az değildi.
Generation reklam ajansının tek kadın çalışanı Şelale
Aslında ilk Şelale bu abla değil, manken olduğunu düşündüğüm
sarışın, kısa saçlı marjinal bir ablaydı ama o kız birkaç bölümden sonra yerini
resimdeki oyuncuya bıraktı. Tabi bu abla da dizide çeşitli rollerde oynamış,
konuk oyuncu olarak diziyi şenlendirmişti. Mazhar’ın ilk aşkı Melike ve Menkıbe
hanımın Mazhar’a bulduğu iyi aile kızı Melek rolünü hatırlıyorum. Tabi Ruhsar
duruma el atmış ve iyi aile kızı, örnek gelin adayı Melek adeta bir şeytana
dönüşmüştü. Bu iki rolden sonra diziye Şelale olarak devam etmiş, dizinin
kadrolu Şelalesi olmuştu.
Generation reklam ajansının ofis boyu Baha
Bir bölümde tüm şirket harıl harıl Guatemala dünürü arıyordu,
Kayseri dünürü olmaz mı bizde var demesinden Kayseri’li olduğunu öğrendiğimiz
Baha TRT’nin unutulmaz ve sımsıcak komedisi 7 Numara’nın Recep’iydi. Hatta Mazhar’ın
baş ağrısı ilacı diye viagra ilacı alıp ona buna hallendiği bölümde Baha’nın
ablası iş yerine Baha’yı ziyarete gelmişti de Mazhar'ın sarkıntılık etmesinden Baha zor kurtarmıştı kızı. Ablasını oynayan oyuncu 7 Numara’dan
rol arkadaşı Rüya’ydı. Bu detaydan sonra Baha’nın dizideki anlam ve önemine
gelelim, şirket batmak üzereyken Mazhar ve arkadaşlarının kurduğu grupta
Menkıbe hanımı çileden çıkaran şarkıları Bekar Gezelim’i seslendiriyordu. Bi de
Mazhar’ın bi bölüm cüzdanı kaybolmuştu ve Mazhar, Baha’dan şüphelendiği için
Önder bey Baha’yı işten atmıştı. O gün de Gözüm Ablanın önündeki bilgisayar
ekranına rahmetli adaylarının ismi düşmüştü ve Mazhar da bunlardan biriydi. Fakat Mazhar birinin günahını aldığı için cehennemlikti. Mazhar’ı kazanda
yanıyorum diye yakınırken gören Ruhsar duruma müdahil olup Mazhar’ı uyarmış ve
ölmeden kimin günahını aldınsa helallik iste demişti. Bunun üzerine dizi
boyunca kimin günahını aldım diye düşünen Mazhar en son kayıp cüzdanını bulup
Baha’nın günahını aldım diye Baha’yı bulup helallik istemeye çalışıyordu.
Mazhar’ın iş arkadaşı Suat
Ay yemin ediyorum bu eleman Mazhar’ın iş arkadaşı olmaktan
çok Küçük İbo’nun yengesi ile bastığı adam olarak aklımda kaldı. Evet, evet Küçük
İbo isimli efsanevi dizimizde, İbonun amcasının psikopat hanımı Cemile’nin
gizli gizli eve attığı eleman, aynı zamanda amcanın da fabrikadan iş arkadaşıydı.
Ruhsar’daki vasfı ise Müfit bir türlü ağabeyi ile konuşmadı diye sinirlenen
Firdevs, Suat’ı Müfit’i kıskandırmak için kullanıyordu.
Mazhar’ın iş arkadaşı Selçuk
Hacimli saçları ve entel gözlüğü ile Mazhar’ın iş arkadaşları
arasında İletişim Fakültesi mezunuyum diye bağıran Selçuk’ta Mazhar’ın en
vasıfsız iş arkadaşıydı. Hani tek vasfı Mazhar’ın şirketteki arkadaşı olmaktı.
Ruhsar’ın beleş mezar bulsa ölecek kadar bedavacı ve cimri
babası Gazanfer Bey
Ay dizi tarihinin en beleşçi karakteri olabilir bu Gazanfer
bey amca. Menkıbe’nin dediğine göre Mazhar’la Ruhsar’ın düğününde atılan
paraları toplamak için orkestra ekibindenmiş gibi numara yapıyordu. İstanbul’a
gelince önce Mazhar’ın evine yerleşen fakat tavırlarına Ruhsar’ın bile
dayanamadığı, eve kız atmaya çalışıyordu, Gazanfer bey daha sonra bir öğrenci
evinde kalmaya başlamıştı. Beleşçilikte sınır tanımazdı bir de Menkıbe hanıma
yürüyordu. Firdevs’te annesine yürüdüğü için ve tabi Ruhsar’ın babası olduğu
için hiç hazzetmezdi Gazanfer beyden. Önder beyle Menkıbe için çekişmeleri ve
mutluluk çubuğu taktırma girişimi ise ayrı bir olaydı.
Dizinin en komik ikilisi Firdevs’e platonik hisler besleyen Bakkal
Muhteşem ve Çırağı Muhterem
Firdevsgilin mahallenin kadrolu bakkalı olan zeka konusunda
Reyhan’ın bir basamak üstünde yer alan Bakkal Muhteşem ve onun Reyhan’dan saf
çırağı Muhterem’in vasfı Menkıbe ve Firdevs’in Mazhar’ı evlendirme planlarında
yer almalarıydı. Hatta bir bölümde Reyhan’ı kaçırmaları gerekiyordu da Reyhan’ın
kapısını çalıp Rihan hanım biz sizi kaçırmaya geldik bile diyorlardı. Reyhan’ın
altınlarını da alıp kaçma girişimi üzerine 900lü hatlar mafyası tarafından üçü
de kaçırılıp zorla 900lü hatlarda çalıştırılıyorlardı da üçünü birden Mazhar’la
Ruhsar kurtarıyordu.
Ruhsar’a öbür tarafta musallat olan jigolo Şerruh
Ay bu adam da diziye sonradan dahil olan bir jigoloydu. Ölümü
bile ibretlikti, evli sevgilisiyle buluştukları sırada evi kadının kocası
basmıştı. Şerruh gardropa saklanmış, aldatıldığından şüphelenen koca da
gardropu pencereden atarak Şerruh’un ölümüne sebebiyet vermişti. Aslında çapkınlıktan
bir yığın günahı olsa da bir jigolo olan Şerruh, yaşlı kadınların hayır duası
ile cehennemden yırtmıştı. Ama isminden şer akan bu kötü ruh, Ruhsar’a ahirette
salça olduğu için o ve Mazhar’ın arasını bozmak için elinden geleni ardına
koymuyordu.
Tek amacı kocası Sadettin’i bir kumpasla öldürüp yanına
getirtmek olan aşk kadını Gözüm Abla
O bir efsaneydi, cennet ve cehennem arasındaki kapıda durup
önündeki bilgisayara bakarak gelen rahmetlilerin hangi tarafa geçeceğini
söylüyordu. Tam bir aşık olan Gözüm abla dünyada kalan kocası Sadettin ölsün de
yanına gelsin diye çeşitli planlar kursa da bunun kedi olduğundan şüphelenilen
kocası Sadettin sürekli yırtıyordu. Aşırı kıskanç olan Gözüm ablanın ölümü bile
kıskançlık sebebiyle pencereden düşerek olmuş. Kocası Sadettin’in sürekli
kulaklarını çınlatan ve şu sözüyle erkek milletini özetleyen Gözüm abla
Sadettin’i çok bekledi. Adam da resmen ha öldüm ha öleceğim diye kadına ümit
verip ölüp ölüp dirildi. Ah ah Ruhsarcığım bu Saadettin bana sen ölürsen ben
yaşayamam demişti ama bak öleli kaç yıl oldu hala yaşıyor diyerek o Saadettin’in
ne mal olduğunu da gösteriyor. Ölsene Saadettin kadının gözü yollarda kaldı
binsene imamın kayığına nankör! Ruhsar’ın aşırı seksi ruh kreasyonuna rağmen,
yani perdeye filan dolanıyordu Ruhsar, gözüm abla Sevimli Hayalet Casper’in
amcaları gibi kukuletalı entariler giyiyordu. Belki Saadettin de o yüzden
gelmiyordur Gözücüğüm gitsene bi Yıldırım Mayruk’a filan seni şöyle transparan
bir kostümle donatsın bak Saadettin seni öyle bir görsün ölüyor mu ölmüyor mu? Jet
hızıyla intihar ederdi adam sen yolunu bilemedin. Ne o öyle Sadettin’i arı soksun
diye papatya göndermeler filan?
Gözüm Ablanın tüm kumpaslarına rağmen ölmeyip ölümsüzlüğünü
ilan eden kedinin insana evrilmiş hali Sadettin
İşte üstte bahsettiğimiz Gözüm’ün bir türlü ölmeyen ama her
bölüm mutlaka bir defa ölümden dönen kocası Saadettin bence kediydi. Ya da anne
kedi baba vampir filandı adam koca dizi boyunca o kadar tehlikeye rağmen
ölmediyse ben başka açıklama bulamıyorum. Bu kadar şans mı olur be ballı bile
diyemezsin bal peteği hatta kovanıydı.
Bonus: Menkıbe tarafından örnek evlat olarak gösterilen Ruşen
Amca’nın Oğlu Sedat
Menkıbe tarafından sürekli örnek evlat olarak gösterilen ve
Allah evladın iyisini Ruşen amcana vermiş zaten, bak Ruşen amcanın oğlu Sedat’a
cümlesinin öznesi olan bu Sedat aslında dizinin en gerçekçi ama kesinlikle
görünmeyen üyesiydi. Biliyorum hepinizin anasının babasının başına kaktığı aha
bu pis çapsız Sedat gibi insanlar mutlaka var. İşte Asuman hala ve Ruşen
amcanın oğlu Sedat da aynı böyleydi. Menkıbe bu çocuğu bir yandan Firdevs’e
öbür yandan Mazhar’a öve öve bitiremezdi. Mazhar dışından Firdevs de içinden az
sövmedi bu Sedat’a. Yok efendim annesi ve babası mutlu olsun diye düğün
kıyafetleriyle dolaşması mı desek annesi mürüvvetini görmek istiyor diye
boşanıp tekrar evlenmesi mi desek vallahi bu Sedat manyak diye geçirirdim
içimden. Tam da Mazhar’ın doğum gününün olduğu bölümde bu fikrimi doğrulayan bir konuşma geçince
anladım ki ey ebeveynler çoluğunuza çocuğunuza bak o şöyle bak şu böyle demeyin.
Çünkü bu manyak Sedat annesi gece uyuyamıyor diye havlayan sokak köpeklerini
zehirliyormuş. Bu sahnenin yazılmasından anladığım kadarıyla senarist Gani
Müjde’nin de bir adet hiç hazzetmediği bir Ruşen amcanın oğlu Sedat’ı varmış. O
bölümden anladığımız kadarıyla Selim Naşit’in canlandırdığı Ruşen amca da oğlu
Sedat’tan pek hazzetmiyordu. Ruşen amca demişken o da az değildi ha Mazhar’ın
karşı komşusu rüyaları çıkan Ülker hanıma yazmıştı iki dakikada da Asuman haladan
fırça yemişti.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder