17 Nisan 2018 Salı


Sarışının Adı Esmerin Tadı İkileminde Üvey Evlat Muamelesi Gören Kumralların Adını Aklayacak Güzellikteki 16 Kumral Yeşilçam Güzeli

   Efendim işte geldik en çetrefilli konuya. Yıllar yılı üvey evlat muamelesini gören kumralların hakkını da teslim edelim istedim. Malum ne ülkemiz ne de dünya sınırlarında pek görülmediği için nadir olarak görülen sarışınlar ortamlarda her daim prim yapar. Kızıllar deseniz nadirlik konusunda sarışınların bile eline verdiklerinden her daim dikkat çekmeyi başarırlar. Ve orijinal olanları ya çok güzel olur ya da akıllı ve yahut fena halde seksi olur. Yani kızıllar bir şekilde dikkatleri üzerine çekmeyi başarırlar. Esmerler deseniz onlardaki auro ve cazibe sarışınlarla kızılların toplamında olmadığı için onlar bir ortama adım attı mı o ortamı sallar.

   Gel gelelim kumrallar ne sarışındır ne esmer, kızıllıkla zaten alakaları yoktur. Bir nevi ülkemizin ne Avrupalı ne Asyalı ne de Orta Doğulu olması gibidir kumralların durumu. Peki bu ait olamama durumu ülkemizin cazibe merkezi doğasından, mozaik kekten farksız tarihinden bir şey kaybettirir mi? Cevabınız hayır değil mi? İşte kumrallık müessesesi de aynen böyledir. Sarışın ya da esmer olmamaları onların güzelliğinden bir şey eksiltmediği gibi aşağıdaki örneklerle çıtayı arşa taşıyan kumral Yeşilçam güzellerimiz nice yurdum kumrallarına umut ışığı olmaya devam ediyor.  

Gülşen Bubikoğlu


Yeşilçam’ın en güzel kadınlarından olan Gülşen Bubikoğlu, sinemamızdaki kumral saçın yılmaz temsilcisiydi. Ara ara araya balyaj attırsa da kumraldan asla vazgeçmezdi. O ince yay gibi kaş ve aslan yelesi dalga dalga kumral saç ekolüyle bir nesli büyüleyip geçmişti kadın. Resme üç saniye bakınca istemsizce Adriana Lima da kim demeden edemiyorsunuz.

Hülya Koçyiğit


Yeşilçam’ın dört yapraklı yoncasının masum güzeli olan Hülya da kumral saçıyla beyaz perdeyi büyülüyordu. Malum yonca grubu içinde Fatma ile beraber estetiksiz, doğal güzel olan Hülya, masum güzelliğiyle diğerlerinin önüne geçiyordu.

Bahar Öztan


Gamzelerin efendisi Bahar Öztan da Yeşilçam’ın kumral güzeliydi. O da ara ara balyaj attırdığı saçlarında kumraldan asla şaşmazdı. Bu derece sevimli olmasına rağmen vamp rollerin de altından kalkan Bahar Öztan, Erkan fanı gibi takıldığı Orta Direk Şaban filmiyle akıllarda yer etse de Cennet Mahallesi’nin kıllı toparlağı Muharrem’in seri katili oynadığı Doyumsuz filminde hayat kadınını oynamışlığı vardı.

Necla Nazır


Özellikle 70’ler kuşağında Gülşen Bubikoğlu’yla beraber Yeşilçam’ın en dikkat çekici güzeli olan Necla Nazır da kumral saçlarıyla dikkat çeken Yeşilçam güzeliydi. Özellikle Ateş Böceği filmindeki elma sever sevimli hırsız rolüyle hayran kaldığım güzellikti.

Meral Zeren


Gülün iyisi Yediveren fıstığın iyisi Meral Zeren diye, gazetelere manşet olan Yeşilçam güzeli Meral Zeren de kumral güzellerden. Kemal Sunal’la iyi bir ikili olan Meral Zeren zamanında dillere destan güzelliği ile bir nesli etkisi altına almıştı.

Neslihan Acar


Seksenler döneminin kumral güzellerinden olan Neslihan Acar, resmen atanamamış Hülya Avşar’mış. Genelde yoldan çıkmış eroinman seksenler gençliğinin ibretlik hayatlarını anlatan filmlerin kurban genci ya da acıların çocuğu Emrah’ın sevdiceği rollerinde görülen Neslihan, Kadir İnanır’ın yeğeni Levent İnanır’la evlenerek sinemadan elini eteğini çekip doksanlar dizi dünyasına adım atmıştır. Küçük arabeskçiler döneminin önemli küçüğü Küçük Onur’un annesini oynadığı Acı Günlerim’de acıları oğlu Onur’la bölüşüp sürüm sürüm sürünmüştü.

Pervin Par


Yeşilçam’ın atmışlar dönemi en güzel kadınlarından olan Pervin Par, duru güzelliğiyle su gibi kadındı. Filmleri çoğunlukla siyah beyaz olsa da güzelliğiyle süslediği magazin dergilerinin renkli kapaklarından kumral güzeli olduğu anlaşılan Pervin, güzelliğiyle resmen izleyicilere huzur verirdi.

Pembe Mutlu


Davaro’nun Canosu, Çiçek Abbas’ın Nazlı’sı masum güzelliğiyle hayranlık uyandıran Pembe Mutlu da Yeşilçam’ımızın en güzel kumrallarındanmış. Bahar Öztan’la ev arkadaşı olan Pembe, kalemle çizilmişçesine kusursuz yüz hatlarıyla seksenlerin güzellik ekollerindendi.

Müge Akyamaç


İsmi bilinmeyen ama güzelliğiyle ve sevimliliğiyle Yeşilçam severlerin hafızasına kazınan Müge Akyamaç da kumrallıktan şaşmayan Yeşilçam güzeliydi. Özellikle Kemal Sunal’la oynadığı Şaban Pabucu Yarım ve Gurbetçi Şaban filmleriyle hatırlanan güzel oyuncu şirinlik muskasının ete kemiğe bürünmüş haliydi.

Fatma Belgen


Yeşilçam’ın güzel oyuncularından Fatma Belgen de özünde kumral bir Yeşilçam güzeliydi. Koyu kumral saçlarıyla, duru güzelliğiyle dikkat çeken Fatma, yer yer kızıla boyadığı saçlarıyla ekrana gelse de bence kumrallığın en yakıştığı güzellerdendi. Özellikle Atilla’nın kızına can verdiği Tarkan serisinde doğal ve kumral güzelliğiyle serideki birçok kadını geride bırakmıştı.

Zühal Aktan


Yeşilçam’ın tescilli güzellerinden Zühal Aktan da sinemamızın kumral güzellerindendi. Gamzeleri ve duru güzelliğiyle dikkat çeken Zühal hanım, güzel kumral saçlarını kabartma tozu dökülmüş kek gibi kabarık kullanmayı tercih ederdi.

Meral Orhansoy


Yeşilçam’ın yetmişler ve seksenler dönemi en dikkat çekici güzellerinden olan Meral Orhansoy da sinemamıza damga vuran kumral güzellerdendi. Tansu Çiller tonlarındaki kumral saçlarıyla beyaz perdeyi kendisine hayran bırakan Meral, saçlarını çağına uygun olarak katlı ve dalga dalga kullanmayı tercih ederdi. Köşeyi Dönen Adam filminin Şükran karakteriyle akıllara kazınan Meral’in, Adem’in kapitalizm eleştirisi saykoderik rüyasındaki sürünüşü bir neslin aklını almıştır.

Zerrin Arbaş


Yeşilçam’ın tescilli güzellerinden olan Zerrin Arbaş da Yeşilçam’ın kumral güzellerindendi. Gençliğinde açık kumral tonlarında kullandığı uzun saçlarıyla ve duru güzelliğiyle büyüleyen Zerrin hanım, Sanem Çelik’in bir nesle femme fatalelik dersi verdiği Kara Melek dizisinde azgın teke rahatsızlığından mustarip Nahit’in asil hanımı Lamia rolüyle güzelliğini hala muhafaza ettiğini dosta düşmana kanıtlamıştı.  

Yeşim Tan


Yeşilçam’ın daha çok yan rollerde görülen güzeli Yeşim Tan da koyu kumral saçlı Yeşilçam güzeliydi. Tarkan serisinde Gosha’nın kenafir gözlerine esir olup örümcek ağlarına takılmak suretiyle telef olarak serinin bahtsız güzelleri arasına katılmıştı.

Fatma Karanfil


Duru güzellik ve sevimliliği bünyesinde barındıran Fatma Karanfil de sinemamızın kumral güzellerindendi. Çoğunlukla yan rollerde görülse de bence sinemanın birçok esas kızından daha güzeldi. Sanırım yeterince vamp durmadığı için esas kız olamadı. Fakat esas kız olamasa da genelde sinemamızın sultanı kabul edilen Türkan Şoray’ın kızı ya da kardeşi rollerinde gördüğümüz Fatma’nın güzelliği de ortada yani. Keloğlan Aramızda filminde Keloğlan’a aşık masum kızı canlandıran Fatma, bu masum güzelliğiyle önceleri Keloğlan’ın dikkatini çekmemişti. Zira Keloğlan filmin kızıl bombası Ülkü’nün cazibesine kapılmıştı. Şimdi Keloğlan’a da hak vermek gerekir. Fatma her ne kadar masum güzelliğiyle beyaz perdeyi büyülese de Ülkü de kızıl saçları ve vamp güzelliğiyle aynı beyaz perdeyi yakıp geçiyordu.

Canan Perver


Yeşilçam’ın fantastik korku denemesi olan Şeytan filmiyle dikkatleri çeken Canan Perver de sinemamızın kumral güzellerindendi. Sinemanın en şanslı güzellerinden olan Canan hanım, sinemaya aktif olarak girdiği yetmişlerde yönetmen Temel Gürsu ile evlenip yetmişlerin baş belası furya filmlerinde oynamaktan yırtmış. Fakat eşi Temel bey özellikle seksenlerde aktif olarak arabesk filmlere yönelince kendisini bol dram ve gözyaşı içerikli arabesk filmlerinin esas kızı olarak bulmuş. Ama gene de şanslıymış, o bol içkiye ilaç atmalı filmlerden tek kadeh ilaçlı içki içmeden yırtmayı başarmış.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder