Sinemanın
Komik Adamı Kemal Sunal’ın Birbirinden Güzel Yirmi Rol Arkadaşı
Efendim kadınlar
kendini güldüren adamlardan hoşlanır demişler. Bu önermeye göre memleketteki
kadınların tamamının Kemal Sunal aşığı olduğunu düşünerek eşinin yerinde olmak istemezdim diyorum. Şaka bir yana Kemal Sunal’ın filmlerinde rol alan kadın oyuncuların
büyük çoğunluğu da Yeşilçam ortalamasının bayağı üzerindeymiş. İşte bu haftaki
yazımda da Kemal Sunal’ın bir nesli güldürdüğü ve hala da güldürmeye devam
ettiği filmlerinde rol almış dönemin birbirinden güzel kadın oyuncularını
derledim. Dikkat kadın okuyucular kıskançlıktan çatlamasın diye güzelliğin
gelip geçici olduğunu da eklemeden etmeyeyim dedim.
Dönemin en
güzel yüzlü kadını Meral Zeren
Kesinlikle Kemal Sunal’ın yanına en çok yakışan kadın oyuncu
Meral Zeren’dir. Salako, Şaşkın Damat, Salak Milyonerler, Hanzo gibi komedi
filmlerinde Kemal Sunal’la olan uyumunu izleyiciye çok iyi yansıtan Meral, adeta
her sahnede Kemal Sunal’la karşılıklı döktürüyor. Salako’nun zalim, Şaşkın
Damat’ın kurnaz, Salak Milyonerler’in aşık, Hanzo’nun masum güzeli Meral Zeren
bence sinema kariyerindeki en iyi rolleri gene Kemal Sunal’la oynadığı
filmlerde almış.
Yeşilçam’ın
seks sembolü olmadan önceki masum güzelliğiyle Müjde Ar
Müjde Ar Yeşilçam’ın tartışmasız en güzel, en cesur ve en
marjinal kadını. Tosun Paşa’nın genç ve masum güzeliyken Kibar Feyzo’nun
sevdiği adamla evlenmek için babasına bile karşı çıkan cesur güzeline dönüşen
Müjde, Yeşilçam’daki duruşuyla unutulmazlar arasına çoktan katıldı.
Koşarken de
sevilecek güzellik Oya Aydoğan
Yeşilçam’ın en güzel kadınlarından olan Oya Aydoğan beni hep
üzmüştür. Yahu şu kadın Yeşilçam’da esas kız diye gösterilen kadınların
çoğundan güzel hatta ağzı burnu estetikli değil, natürel bir güzel. Oyunculuk
desen Neşeli Günler’in bir evin bi kızı Zeynep’i ve Kemal Sunal’la çevirdiği
Sahte Kabadayı ve Yüz Numaralı Adam filmlerindeki rollerinden de anlaşılacağı
üzere eksik bir yanı yok. Ama bahsettiğim üç film dışında Oya hep aynı Necla
Nazır gibi aşırı acıklı arabesk filmlerde rol almış. Yeşilçam’ın önemli jönlerinden Tarık Akan’la rol aldığı bir filminde bile hayat kadınını
canlandırıyor, anlamıyorum kadının vamp bi yanı da yok. Üstteki üç örnekte de
görüldüğü üzere aile filmlerinde oynayabilecek masum bir güzelken seksenli
yılların Serpil Çakmaklı, Ahu Tuğba, Banu Alkan’la beraber dört yapraklı vamp
yoncası da bunlar olmuş. Hadi Serpil’le Banu’da vamp havası, bi aura var. Ahu
zaten farklı fiziğiyle, endamıyla ayrı bir femme fatale de Oya bildiğin tipik
Türk kızı. Verdiği bir röportajda sinema aşkına değinen Oya, benim hislerime
tercüman olan gazeteciye durumun iç yüzünü Tippi Hedren cesaretiyle anlatmış.
Esas filmlerin kodaman rejisörlerinin belli şartlarda başrol yaptığına
değindiği röportajda sinema sektörünün ışıltısının arkasında kalan karanlık
yönüne de değiniyor.
Gözleri Ömre
Bedel Güzel Fatma Girik
Kemal Sunal’ın Kanlı Nigar, Postacı ve Japon İşi filmlerinde
rol alan Fatma Girik, şu güzelliğiyle İngilizce bilse Elizabeth Taylor Hollywood’da
tutunamazdı. Çünkü Mevla’m Fatma’yı boş gününde özenerek yaratmış.
Atanamamış
Kuğu Necla Nazır
Kuğu gibi güzel ve zarif bir kadın olan Necla Nazır sinemamızın komik adamı
Kemal Sunal’la Çarıklı Milyoner filminde rol almıştır. Acar bir gazeteciye can
veren Necla, işi için her türlü pisliği çevirip masum bir adamı çift maaş
ikramiye için maymuna çevirmişti. Çünkü bu güzellikle neden çevirmesin?
Kalemle
çizilmiş kadar güzel yüz hatları olan Pembe Mutlu
Kemal Sunal’la Davaro ve Kanlı Nigar filmlerini çeviren Pembe
mutlu duru güzelliğiyle göz dolduran bir kadındı. Her ne kadar Davaro’da toplum
baskısını ensesinde hisseden zavallı Memo’ya kanlını öldürmezsen senle evlenmem
diye en büyük darbeyi o vursa da gözlerinin ve filmin sonunda imana gelmenin
hatırına sinemaseverler olarak seni affediyoruz Pembeciğim. Kanlı Nigar’daki o
naif duruşun ve çocuksu sevginse hala akıllarda, sevgilisini odaya alan ve şiir
okuyan hassas kız.
Gamzelerin
Efendisi Bahar Öztan
Doktor Civanım ve Orta Direk Şaban filmlerinde Kemal Sunal’a
rol arkadaşlığı yapan gamzeli güzel Bahar Öztan, gülüşüyle Kemal Sunal’ın yanına
en yakışan oyunculardan. Yalnız Orta Direk Şaban’da filmin sonuna kadar Herkül
muamelesi yaptığın sevgilin Erkan yüzünden sana az kıl olmamıştık. Bunu da bil
istedim Bahar, neydi canım o Justin Bieber fanları gibi Erkan da Erkan diye
ortalarda dolanman? Fidyecilerin elinden de Şaban kurtarmıştı ama.
İnsan şu
güzel yüze neden estetik yaptırır ki Serpil Çakmaklı
Kemal Sunal’la Orhan Kemal’in aynı adlı eserinden uyarlama
olan Devlet Kuşu filminde rol alan Serpil Çakmaklı, kitaptaki rolüne uygun
olsun diye siyah olan saçlarını sarıya boyamış. Buradan da anlaşılıyor ki
kendisi saçını sarıya boyadığında güzelliğini kaybeden esmerlerden değil. Allah
sana esmerken ayrı sarışınken ayrı güzellik nasip etmiş sen bu güzelliği niye
estetikle heba ettin ki Serpil? Demeden edemiyor insan. Komşusu Mustafa’ya aşık
olan Aynur, Mustafa’yı her sabah şarkı söyleyerek uyandırırdı. Mustafa’nın dişi
Ferdi Tayfur’u olan Aynur, fakir bir kız olmasına rağmen işsiz sevgilisi
Mustafa’ya destek olmak için elinden geleni yapan fedakar bir aşıktı.
Kemal Sunal’la Aziz Nesin’in aynı adlı eserinden uyarlama Gol
Kralı filmini çeviren Suna Yıldızoğlu herhalde İstanbul semalarında görülen en
güzel hippi. Kendisi gibi oyuncu olan kızı için sürekli söylenen annesini
geçti, annesinden güzel lafları bence abartı. Kadının yüzü kalemle
çizilmiş gibi kusur yok. Gol Kralı filminde Sait’le karşılaşmalarıysa bence
sinema tarihindeki en güzel tanışma sahnesi. Tek kusuru futbol manyağı olmak
olan Sevim, Rock & Roll groupielerinin futbol versiyonuydu. Futbol
aşkından, Duvar Ahmet delisi olan Sevim, Sait’in masum aşkını fark edemeyecek
kadar havaiydi. Sonunda Sait’i önce en büyük rakibi İspanyol Aysel’e sonra da
güzel hemşireye kaptırarak cezasını çekmişti.
En Güzel
Vamp Sevda Ferdağ
Sevda’nın endamı ve güzelliği karşısında diğerleri bir
dakikalık saygı duruşuna geçsin bence. Kadın resmen kadınlığa saygı duruşu gibi
bir şey. Tanrı Kadını Yarattı filmine Brigitte Bardot’dan daha fazla yakışacağı
kesin. Kapıcılar Kralı gibi bir komedi destanını kara filme çevirip femme
fatale’ye dönüşen Sevda, cazibesiyle kapıcı Seyit’i kandırıp Übeyit beyin
kasasının anahtarını almaya çalışıyordu.
Süt
Kardeşlerin gözleri fettan güzeli Hale Soygazi
Uzun, ince fiziği ve sarı saçlarıyla Filiz Akın’dan sonra
sinemamızın sarışın ihtiyacını karşılayan Hale Soygazi, Kemal Sunal’la Süt
Kardeşler filmini çevirmiştir. Bihter karakteriyle sinemanın en nankör
karakterine can veren Hale, izleyene kendine sövdürecek kadar başarılı bir
Bihter portresi çizmişti. Buradan da anlaşılacağı üzere sinema camiasında bir
Bihter kolay yetişmiyor.
Esmer
Güzelinin Sözlük Anlamı Peri Gibi Kadın Perihan Savaş
Bitirimler Sınıfı’daki itici fasulye
sahnesiyle akıllara kazınsa da sinemamızın en güzel kadınlarından olan Perihan
Savaş, Kemal Sunal’la çevirdiği Sosyete Şaban filminde kültür farkı yüzünden
düğün günü kaçtığı beşik kertmesinin hışmına uğramıştı. Peri’nin bir suçu yoktu
aslında, tüm suç babası olacak işleri kötü gitti diye, kızını siyahla beyaz
kadar ayrı olduğu zengin birine yamamaya çalışan Kadir beydeydi.
İnsanı
hipnotize edecek kadar güzel Nazan Saatçi
Kemal Sunal’la Tokatçı filminde rol alan Nazan Saatçi duru
güzelliğiyle filmin Şogun’dan sonra en akılda kalan karakteriydi. Babasının
başlık parası inadı yüzünden sevdiğine kavuşamayan Emine’ye can veren Nazan
hanım uğruna Kemal Sunal, Ali Şen’in elinden az kaçmamıştı.
Ahu gibi
sözünü güzelliğiyle sonuna kadar hak eden Ahu Tuğba
Kemal Sunal’la Dokunmayın Şabanıma filminde rol alan Ahu
Tuğba’nın güzelliğine laf edecek değiliz, zaten güzelliği ortada. Filmde
Karadenizlilerle Adanalıları peşinden koşturan güzel Oya’ya can veren Ahu,
babasının ticari işleri uğruna da olsa Adana’nın bir numaralı itiyle evlenmek istemez.
Adamı tanıyıp gözü tutarsa evlenmeyi şart koşan Oya da haklı kim Ökkeş gibi onu
dağa kaldırıp bunu iğfal eden bir adamla evlenmek ister? Olan Karadenizlilerin
evde kalmış kızına oldu vallahi, o Ökkeş evlendikten sonra da rahat durmaz. O
kızı ren geyiğine çevirir.
Adeta karpuz
yesin diye yaratılmış sevimli güzel Ayşen Cansev
Kemal Sunal’la Şark Bülbülü filminde rol alan sevimli güzel
Ayşen Cansev’in karpuz yediği sahne mazlum sahneleri kadar efsaneydi. Şabanın
koyun gözlü güzeli ve beşik kertmesi olan Hatice’ye köyün ağasının göz koyması üzerine İstanbul yollarına düşen Şaban, ballı sesinin hatırına şöhreti yakalar ve
nice badireler atlattıktan sonra güzel gözlü sevdiceğine kavuşur. Hatice’ye
adadığı şarkısı can Hatice’yle çıtayı arşa taşıyan Şabanın, güzel Hatice’sinin
Mahmut Tuncer’in nikahta zombiye dönüşen gelini olması daha büyük bir
trajediydi aslında.
Gözleri ve
gamzeleriyle sevimlilik ve güzelliği bünyesinde harmanlayan Müge Akyamaç
Şaban Pabucu Yarım ve Gurbetçi Şaban filmlerinin ismi
bilinmeyen ama yüzü hafızalara kazına güzel esas kızı Müge Akyamaç, masum
güzelliğiyle bir nesli kendisine aşık etmişti. Uğruna sen gülünce iki yanağında
oluşan çukur var ya, işte beni ölünce oraya gömsünler denilecek bir güzellikti
kendisi.
Nice esas
kızdan daha güzel Sevda Aktolga
Arzu film bünyesinde birçok filmde rol alan Sevda Aktolga’nın
aslen senarist yanı da var. Ve bence birçok esas kızdan daha güzel bir yüzü
var. Ama Ertem Eğilmez’in isteğiyle, evlenince oyunculuktan elini eteğini
çekmiş. Kemal Sunal’la Katma Değer Şaban filminde rol alan Sevda Aktolga,
Almanya’dan kahraman, babayiğit bir Şaban gelecek diye beklerken Pank bir Şaban
gelince küplere binmişti. Şaban’a sürekli atar yapan, onun Pank tarzını
beğenmeyen Sevda, Şaban’ın tavuk vicdanlı sevdiceğiydi.
İşveli
cilveli kantocu güzel Ayben Erman
Ayşen Gruda ve Ayten Erman’ın küçük kardeşi olan Ayben Erman,
Kemal Sunal’la sinemamızın kahkaha tufanı filmi Şaban Oğlu Şaban’da oynamıştı.
Komik bir hafiye filmi olan Şaban Oğlu Şaban’da Adile hanımın çalınan elması
dönüp dolaşıp kantocu güzel Nigar’ı bulmuştu. Filmde bulunan erkek
karakterlerden Laz denizci Yunus ve kör küçük birader Neşet hariç hepsini
peşinde koşturan Nigar’da bu güzellik ve cazibe olduktan sonra değil hemşirenin
elması kaşıkçı elması bile eline düşerdi. Bak Şaban'la Ramazan'ı nasıl da mühendislik öğrencisine çevirmiş, yandaki amca da sakin olun gençler modunda bakıyor. Her halde tarihin ilk sen insan mısın
sorusuna maruz kalan dişisi de kendisidir. Sana insan diyenin gözü çıksın Nigar.
İsyankar
Güzel Semra Özdamar
Kemal Sunal’la Hababam Sınıfı Sınıfta Kaldı filminde oynayan
Semra Özdamar Endüstri Meslek Lisesine düşen her genç kadın öğretmenin dramını
yaşıyordu. Öğrencilerinin sözlü tacizlerine bir de bedenci Badi Ekrem’in
yılışmaları eklenince güzel Semra’nın okulda çekmediği dertler çile kalmamıştı.
Genç yaşta ailesini de geçindirmek zorunda olan kızcağıza etmediğini bırakmayan
Hababam bir de gözünün içine baka baka kadını maça davet etmişti yahu.
Hakiki
Avrupai Güzel Nevra Serezli
Sinemamızın üç beş hakiki Avrupai güzellerinden olan Nevra
Serezli, Meral Zeren’le beraber Kemal Sunal’la en fazla filmde rol almış kadın
oyuncu. Atla Gel Şaban’da kocasını Nazlı isimli bir attan kıskanacak kadar
seven bir ev kadınıyken, Zübük’te çakal bir politikacının ondan daha çakal Firs
Lady’siydi. Kılıbık’ta kocasına hayatı zehreden, babasının bolluk evindeki
şartları getirsin diye adamı darlayan cazgır bir hayat arkadaşıyken, Şen Dul
Şaban’da kocası işten kovulunca evin reisi olan dişli bir kadına dönüşüyordu.
Adeta Bond
Kızları üçlüsü Muzaffer Nebioğlu Aynur Akkum Ayşin Atav
Kemal Sunal’ın Korkusuz Korkak filminde rol alan bu üç güzel
hanımı ayırmaya içim el vermedi zira üçlü adata Bond filmlerinden fırlamış
gibi. Seksi ama iyi niyetli mahallenin güzeli Mehtap hanım, iş yerinin femme
fatalesi sekreter Esin, dosyaları karıştırıp Mülayim’in hayatını karartan
hemşire Sevil. Esas kız Ayşin Atav yaptığı hatayı düzeltmek için peşinden
koştuğu Mülayim’i kiralık katilden korumak için uğraş verirken, esas kızla
femme fatale arası Mehtap, Mülayim’i selamsız işe uğurlamamasıyla artı puan
kazanıyor. Mülayim’in otobüsü olmak gibi tuhaf fantezilere sahip Mehtap hanım,
Feriştah yengeden sonra gördüğümüz en fantezişinas bünye. Öte yandan sağlam
dosyalı sekreter Esin, normalde yüzüne bakmadığı Mülayim, milli piyangodan
çıkan parayı gözünü kırpmadan tuvalet işine yatıran cesur bir kabadayı olunca
kıymetini bilemedim diye hayıflana hayıflana bir kalıyor. Yatak odasında bomba
bulunduğunu iddia ederek eve atmaya çalıştığı Mülayim’e çeşitli femme
fatalelikler yapacağı kesin.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder